×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیر عامل برق منطقه ای گیلان درافتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس و جایگاه شاهد:  الگوی ما در تمامی عرصه ها باید فرهنگ دفاع مقدس باشد

امنیت، آسایش و آرامش امروز ما مرهون از خودگذشتگی و جانفشانی قشرهای مختلف کشورمان است که بالاترین سرمایه خود، یعنی جانشان را در راه دفاع از کشور از دست دادند.
به گزارش گیلان پیام، نمایشگاه هفته دفاع مقدس و جایگاه شاهد با حضور مدیران عامل شرکت های برق منطقه ای گیلان و آب و فاضلاب استان گیلان، مشاور استاندار و مسئول امور ایثارگران استانداری گیلان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان، فرمانده بسیج کارمندان استان گیلان ، معاون اجتماعی بنیاد شهید استان ، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج صنعت آب و برق استان و خانواده معظم شهدا در محوطه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان افتتاح و آماده بازدید علاقه مندان شد.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته دفاع مقدس و جایگاه شاهد گفت: برگزاری چنین نمایشگاه ها ، گرامیداشت ها و یادواره ها از دو منظر و بعد داخلی و خارجی حائز اهمیت بسیار زیادی می باشد.
وی افزود: از منظر داخلی، برگزاری چنین نمایشگاه هایی در واقع نوعی تذکر و یادآوری است برای همه، که اگر چنانچه در زندگی دنیوی و مادی غرق شده ایم، بدانیم که امنیت، آسایش و آرامش امروز ما مرهون از خودگذشتگی و جانفشانی قشرهای مختلف کشورمان است که بالاترین سرمایه، یعنی جانشان را در جنگ تحمیلی از دست دادند تا یک وجب از خاک میهن ما را به دشمن ندهند و ما در امنیت باشیم.
داراب زاده با بیان اینکه ما هیچ وقت شروع کننده جنگ نبوده و از آن استقبال نکرده ایم، گفت: الگوی ما در تمامی عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید الگوی دفاع مقدس، یعنی شهادت، شجاعت، ایثار، از خودگذشتگی و جانفشانی باشد.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اهمیت نمایشگاه ها و یادواره ها از منظر خارجی، گفت: برپایی این نمایشگاه ها این پیام را به دشمنان می دهد که ملت غیور ایران همیشه آماده و در صحنه است و همچون گذشته آماده هرگونه جانفشانی و از خودگذشتگی می باشند.
وی افزود: برپایی چنین مراسم هایی نشانگر این است که یاد و خاطره امام، شهدا و رزمندگان دفاع مقدس همیشه زنده است و از خاطره ها محو نمی شود.
داراب زاده گفت: ملت شجاع ایران با انگیزه مضاعف، ادامه دهنده راه شهدا و رزمندگان است و آماده است تا با فرمان حضرت امام خامنه ای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، دستان متجاوزگران را قطع کنند و آنان را در جای خود بنشانند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا یاری مشاور استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه گفت: هویت فرهنگی ما برمی گردد به دورانی که مورد تجاوز دشمن قرار گرفتیم و واژه های مقدسی چون ؛ ایثار، شهادت، فداکاری و ازخودگذشتگی شکل و عینیت یافتند.
وی افزود: دشمن متجاوز که بسیاری از کشورهای مستکبر دنیا حامی و پشتیبان او بودند به ایران اسلامی حمله کرد و اقشار مختلف کشورمان؛زن و مرد، پیر و جوان، باسواد و بی سواد، کارگر، کشاورز، دکتر و مهندس و همه و همه به میدان آمدند و دست تجاوز متجاوزگران را قطع کردند.
مشاور استاندار گیلان گفت: با تجاوز دشمنان به خاک ایران اسلامی، جهاد و دفاع مقدس معنی پیدا کرد و همه و همه از دورترین نقاط ایران به جنگ با استکبار رفتند چرا که جواب دشمنان را دادن و دفاع کردن بخشی از فرهنگ و هویت ما بود.
وی افزود: شهدا، ایثارگران و رزمندگان به ما زندگانی بخشیدند و ما هم باید با برگزاری چنین نمایشگاه ها و یادواره هایی یاد و خاطره آن ها را زنده نگه داریم.
سرهنگ مصطفی پور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش
های دفاع مقدس استان گیلان در این مراسم گفت: استان گیلان ۸۰۰۰ شهید، ۲۷۰۰۰ جانباز و ۲۶۰۰ آزاده تقدیم اسلام، نظام، دفاع مقدس و حفاظت از این مرز و بوم کرده است.
وی افزود: ملت شهید پرور استان گیلان در دفاع مقدس رشادت های ماندنی از خود به جا گذاشتند و در زمینه پشتیبانی و ارسال مایحتاج رزمندگان نیز نمونه و الگو بودند. مقاومت و دفاع مقدس از کشور عزیزمان تمام نشده و ما هم اکنون در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و … در حال مقاومت و دفاع هستیم.
گفتنی است که در این نمایشگاه که مزین به تصویر شهید سردار بزرگ و پرافتخار اسلام، سردارسرلشگر شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای بزرگ ایران بود، ابزار آلات جنگی شامل؛مرمی انواع خمپاره ها، پوکه انواع فشنگ ها، کلاه آهنی، کوله و جلیقه، ماسک و لباس ضد شیمیایی به معرض نمایش علاقه مندان گذاشته شد.
شایان ذکر است که شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان ۸ شهید پرافتخار تقدیم نظام و دفاع مقدس نموده است و در حال حاضر نیز ۱۳۷ ایثارگر در این شرکت مشغول به کار می باشند. نمایشگاه هفته دفاع مقدس و جایگاه شاهد در طول هفته دفاع مقدس از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعت ۱۴:۳۰ روز یکشنبه مورخ ۹۹/۷/۶ آماده بازدید علاقه مندان می باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.