×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:  دفاع مقدس پرافتخارترین مقطع تاریخ این کشور است

عبدالله پاکاری در مراسم تجلیل از سربازان وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، با بیان اینکه هرچقدر درباره عظمت حماسه هشت سال دفاع مقدس بگوییم باز هم کم است، اظهار کرد:دفاع مقدس پرافتخارترین مقطع تاریخ این کشور و ملت است.
به گزارش گیلان پیام ،پاکاری با تاکید بر لزوم بازخوانی دفاع مقدس و تحلیل و بررسی ابعاد مختلف این رویداد مهم دوران معاصر،افزود:هنوز همه ابعاد و زوایای دفاع مقدس شناخته شده نیست و باید این گنجینه را استخراج کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه بیش از ۳۰ کشور دنیا به صورت مستقیم از صدام در جنگ هشت ساله علیه ایران حمایت کردند،گفت:رژیم بعث عراق از امکانات اطلاعاتی و تجهیزات نظامی و منابع مالی ابرقدرت ها برخوردار بود،اما جمهوری اسلامی را حتی برای تهیه ابتدایی ترین امکانات دفاعی تحریم کرده بودند.
پاکاری، پیروزی رزمندگان اسلام در مقابل دشمنان را نتیجه قدرت ایمان و اراده و روحیه ایثار و فداکاری دانست و یادآور شد:فرماندهی ها و هدایت های پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره) نیز جهت بسیج نیروهای مردمی برای دفاع از کیان نظام و کشور در آن مقطه حساس موجب شد این پیروزی عظیم رقم بخورد.
وی مهمترین وظیفه مسئولان را انتقال میراث دفاع مقدس به نسل های آینده دانست و خاطرنشان کرد: ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ضامن عزت و اقتدار و استقلال و امنیت کشور ماست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،همچنین بر ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس از سوی نقش آفرینان اصلی آن مقطع پرافتخار تاکید کرد و یادآور شد:امروز نیازمند تبیین سیره و روش و منش شهدا هستیم و هرچقدر بیشتر با شهدا آشنا شویم،بیشتر از آنان الگو می گیریم.
سرهنگ فخاری، یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز، با تاکید بر لزوم مطالعه خاطرات شهدا و ایثارگران، اضافه کرد: امام خمینی(ره) عارف، مهذب و امام به معنای واقعی کلمه بود که در رزمندگان اثر گذاشت و روحیه ایثار و شجاعت و فداکاری و از خود گذشتگی را به آنان تزریق کرد.
وی با بیان اینکه شهدا افتخارات امروز انقلاب و نظام را به وجود آوردند، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی که توسط دشمنان بر کشور ما حاکم شده، هر کشور توسعه یافته ای را از پای می انداخت، اما به برکت خون های پاک شهدا انقلاب اسلامی ما پابرجاست و باید راه شهدا را ادامه دهیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.