×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
در اولین روز هفته دولت:  دو پروژه در برق منطقه ای گیلان افتتاح و به بهره برداری رسید

با هدف افزایش ظرفیت بارگیری، اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت، ۲ پروژه با اعتباری حدود ۲۰۶ میلیارد ریال در هفته دولت ، افتتاح و به بهره برداری رسید
“به گزارش گیلان پیام، ارسلان زارع” استاندار گیلان در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: یکی از اقدامات شایسته دولت در راستای خدمت رسانی به مردم، به ویژه در عرصه عمران و آبادانی، عملکرد صنعت برق و مجموعه خدمات وزارت نیرو است.
وی افزود: با تلاش های صورت گرفته در صنعت برق، به شکر خدا در تابستان امسال با حداقل خاموشی مواجه بودیم که این امر به خاطر تلاش ها و اجرای پروژه هایی است که امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از آن ها خواهیم بود.
استاندار گیلان گفت: در شرایط امروز، که کشور درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی این پروژه با تعداد کمی از عوامل اجرایی پروژه افتتاح می شود. هر چند که علاقه مند بودیم این پروژه با حضور همه دست اندرکاران به بهره برداری می رسید.
ارسلان زارع گفت:بهره برداری از این پروژه ها علاوه بر تامین برق مشترکین محترم، از نظر اقتصادی و صنعتی نیز بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم که تا پایان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از دیگر پروژه های شرکت برق منطقه ای گیلان باشیم.
“بهمن داراب زاده” مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در آیین افتتاح پروژه ها گفت: در سال گذشته با تابستان بسیار گرمی در کشور و استان روبه رو بودیم که این امر موجب شده بود تا از بسیاری از پست ها در استان بیش از توان نامی آنها بارگیری شود که این مقدار بهره برداری از ترانس ها خارج از شرایط استاندارد بود.
وی افزود: وضعیت بارگیری از ترانس ها موجب شد تا بررسی کاملی از تمامی تجهیزات شرکت به جهت شناسایی و آسیب شنایی چالش ها انجام شود که با این تلاش های صورت گرفته، علی رغم این که میانگین دما در امسال نسبت به سال گذشته یک درجه افزایش یافته بود، اما توانستیم تابستان سال جاری را با موفقیت و بدون خاموشی برنامه ریزی سپری کنیم.
گفتنی است همزمان با افتتاح پروژه افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست رشت شمالی از ۳۰ مگاولت آمپر به ۴۰ مگاولت آمپر در شهرستان رشت، پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست آستانه از ۳۰×۲ مگاولت آمپر به ۴۰×۲ مگاولت آمپر به صورت ویدئو کنفرانسی، با حضور فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه افتتاح و به بهره برداری رسید.
شایان ذکر است که این پروژه ها با اعتباری حدود ۲۰۶ میلیارد ریال و با استفاده صد درصدی از تجهیزات ساخت داخل اجرا شده اند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.