×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل نوسازی مدارس گیلان خبر داد:   استانداردسازی ۵۰۶ کلاس درس در استان گیلان

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در جلسه ویدئو کنفرانسی با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از استانداردسازی۵۰۶کلاس درس در استان گیلان در سال۹۸ خبر داد.
به گزارش گیلان پیام، مهندس علی دقیق مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان در جلسه ویدئو کنفرانسی دکتر رخشانی‌ مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با مدیران کل نوسازی مدارس سراسر کشور، طی گزارشی فعالیت های انجام شده در استان گیلان را خاطر نشان کرد و افزود: در سال ۹۷اعتبارت ملی، ۵۵۶ میلیارد ریال بوده که در سال ۹۸ این رقم به ۱۰۲ میلیارد ریال افزایش داشته و این افزایش چشگیر اعتبارات باعث رشد۹۲ درصدی تحویل پروژه ها نسبت به سال ۹۷ شده است.
وی با بیان اینکه ۲۶ پروژه با ۱۳۰کلاس درس در سال ۹۷ با زیربنای بالغ بر ۱۳۸۶۵ مترمربع تحویل داده شد، اذعان داشت: با عنایت خدواند متعال و با حمایت های دکتر رخشانی مهر ریاست محترم سازمان، در سال ۹۸ اداره کل نوسازی مدارس توانست ۵۰ پروژه را در قالب۱۷۲کلاس درس با زیربنای بالغ بر ۱۸۵۲۲ احداث و تحویل نماید.
مهندس دقیق برنامه ریزی برای سال جدید را تشریح و خبرداد: با استمداد از درگاه با عظمت الهی و با اهتمام ریاست محترم سازمان نوسازی مدارس کشور و تلاش همکاران عزیز خودم، پیش بینی می شود در سال ۹۹ در میزان و تعداد کلاسها ۲۳ درصد و در مساحت پروژه ها ۶۴ درصد رشد داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های مهم ما در نوسازی مدارس جذب مشارکت‌های خیرین محترم می باشد، تصریح نمود: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۳ درصدی تعهدات خیرین محترم را داشتیم و پیش بینی می شود در سال جاری رشد۴۰درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته باشیم.
مدیر کل نوسازی مدارس استان در ادامه اظهارداشت: در حال حاضر ۴۶ پروژه با۱۸۹ کلاس با زیربنای بالغ بر۲۲۲۷۴مترمربع با مشارکت خیرین در حال انجام می باشد که جا دارد از زحمات خیرین ارجمند صمیمانه تقدیر و تجلیل شود.
مهندس دقیق با پرداختن به ضرورت استانداردسازی سیستم های گرمایشی در مدارس و با بیان اینکه ما در سال ۹۸ توانستیم ۱۶۶ پروژه با ۵۰۶کلاس درس با اعتباری بالغ بر۹۶میلیارد ریال را استاندارد سازی گرمایشی نماییم،اذعان داشت: به حول قوه الهی در سال جدید با برنامه ریزی انجام شده بنا داریم ۱۲۵پروژه مناطق گاز رسانی نشده و ۶۴ مدرسه دارای بخاری های غیر استاندارد گازی را جمع آوری و استاندارد سازی نماییم.
وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا تمامی مدارس در سطح استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار باشند.
مدیر کل نوسازی مدارس گیلان در بخش دیگری از سخنانش ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین ساختمانی را یادآور شد و تصریح نمود: صنعتی سازی مدارس در راستای برجیدن مدارس چوبی، گلی و سنگی اقدامی مهم و گامی موثر در تسریع روند توسعه فضاهای آموزشی در مناطق خاص و صعب العبور می باشد.
وی بیان داشت؛ از سال ۹۶ صنعتی سازی مدارس استان گیلان رشد چشمگیری داشته و تا کنون ۷۷ پروژه با ۱۳۵ کلاس درس در مناطق ییلاقی و صعب العبور بازی سازی و احداث شده است.
مهندس دقیق در پایان با اشاره به احداث مجتمع فرهنگی حضرت آیت ا…بهجت فومنی حیات طبیه در شهر فومن،خبرداد:با عنایت خدواند متعال فاز اول این پروژه با ۱۰کلاس درس در مهر ماه جاری افتتاح به بهره برداری خواهد رسید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.