×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ساماندهی بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب رشت با اجرای ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب محلی

آبفاdمدیرعامل آبفای گیلان به منظور جانمایی ۱۰ مکان تصفیه خانه فاضلاب محلی طی نشستی با حضور شهردار رشت از جمع آوری و ساماندهی بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب رشت با اجرای این تصفیه خانه ها خبر داد.به گزارش گیلان پیام، کاظم لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در نشست با شهردار رشت با اشاره به اهمیت احداث تصفیه خانه های فاضلاب محلی جهت نجات رودخانه های گوهررود و زرجوب اظهار داشت: باید نسبت به تملک و خرید ۱۰ مکان در طول این رودخانه ها اقدام نمود.

وی با تأکید بر اینکه دو تصفیه خانه فاضلاب محلی باید در کوتاهترین زمان احداث گردد افزود: جهت احداث هر تصفیه خانه فاضلاب محلی حدود ۳۵۰۰ مترمربع زمین لازم است که جهت تملک و خرید آن همیاری و مساعدت شهرداری با شرکت آب و فاضلاب در روند اجرا بسیار موثر خواهد بود.

مهندس لطفی با اعلام حجم سرمایه گذاری این پروژه تصریح کرد: این پروژه به روش EPC و با حجم سرمایه گذاری ۳۶۵ میلیارد تومان برای اولین بار اجرا می گردد که ۴۱۲ کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب ناشی از اعتبارات بانک جهانی و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب سنتی، فاضلاب را انتقال خواهند داد.

مدیرعامل آبفای گیلان درخصوص چگونگی بازگشت سرمایه ی سرمایه گذار خاطرنشان کرد: بازگشت سرمایه برای سرمایه گذار از محل اعتبارات خرید تضمین آب و پساب می باشد که در لایحه بودجه سال ۹۴ آمده است.

در ادامه مهندس ثابت قدم شهردار رشت با تأکید بر اینکه شهرداری در اجرای این پروژه هم سو با شرکت آب و فاضلاب عمل خواهد نمود افزود: این طرح از حمایت شهرداری برخوردار می باشد و همکاری و تعامل در اجرای آن از اهداف سازمانی است.

مهندس ثابت قدم با اشاره به لزوم پاکسازی رودخانه ها در راستای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان اظهار داشت: ۱۰ نقطه مورد نظر شرکت آب و فاضلاب برای احداث تصفیه خانه های فاضلاب محلی باید شناسایی شود و با مشخص نمودن شعاع و ابعاد زمین، نسبت به خرید و تملک آن اقدام گردد.

گفتنی است تغییر در سازه های تصفیه خانه فاضلاب رشت در منطقه فخب در دستورکار شرکت آبفای شهری گیلان قرار دارد که با اجرای این طرح، ظرفیت تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه از ۶۳۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ۱۰۰۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت. /انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.