×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت: ۶۹ میلیارد از ۹۱ میلیارد تومان اعتبارات ملی مربوط به ساماندهی پسماندهای رشت جذب شده است


دکتر حاج محمدی در این نشست گفت: ۹۱ میلیارد تومان اعتبار ملی برای مدیریت پسماندهای رشت در سال ۹۸ اختصاص یافته که باید تا ۳۱ شهریور ماه ۹۹ فرصت برای جذب آن وجود دارد.
به گزارش گیلان پیام،شهردار رشت گفت: ۵۵ میلیارد تومان مربوط به زباله سوز است‌که پرداخت شده و از این‌میزان ۱۵ میلیارد تومان مربوط به ساختمان زباله سوز و ۴۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آن بوده که پرداخت شده است. همچنین ۵ میلیارد تومان هم مربوط به دیوار حفاظتی سوله تصفیه خانه شیرابه و بهسازی حوضچه های آرامش و چاه نیمه عمیق که ۱.۵ میلیارد تومان این پروژه باقی مانده است.
وی ادامه داد: ۹ میلیارد تومان هم مربوط به دو دستگاه سوله شش هزار مترمربعی است که ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بنا بر این تا اینجای کار تا کنون ۶۹ میلیارد تومان از این ۹۱ میلیارد تومان پرداخت شده است و یک پروژه هم مربوط به افزایش ظرفیت ۵۰۰ به یکهزار تن پردازش کارخانه کود آلی است که مناقصه انجام شده ولی با مشکلاتی برخورد که منتظر بررسی دستگاه های نظارتی هستیم تاکید که اگر این قرارداد منعقد شود مساله ای در جذب بقیه اعتبارات وجود ندارد.
دکتر حاج محمدی سپس گفت: بنابر این وضعیت آنچنان نیست که تشریح شده و کسی تلاش برای جذب این اعتبارات انجام نداده است.
وی در ادامه افزود: ۹ پروژه کوچک هم داریم که مربوط به راه و شهرسازی است مانند دو میلیارد تومان پروژه خیابان اقتصاد، دو میلیارد تومان آسفالت مسکن مهر، ۵۰ میلیون تومان تکمیل رصدخانه، پروژه های تملک دارایی های استانی هم جمعاً ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان که ۹ مورد آن در حال اجرا است.
شهردار رشت همچنین اضافه کرد: برخی پروژه ها هم پروژه های سرمایه گذاری و برخی پروژه های دیگر مربوط به همکاریهای موجود با قرارگاه خاتم الانبیا است.
وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ پروژه کوچک هم داشتیم که با توجه به صحبتهای جناب آقای حاجی پور رئیس محترم شورا تصمیم گرفتیم پنج یا شش پروژه بزرگ را اجرایی کنیم و برای هر پروژه یک مدیر پروژه منصوب نماییم تا کارها را به خوبی پیگیری کند.
گفتنی است در این جلسه همچنین اسماعیل حاجی پور پروژه های شهرداری را به چهار دسته پروژه های مختص شهرداری، اعتبارات ملی، پروژه های سرمایه گذاری و پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تقسیم بندی کرد و گفت: از این پس برای بررسی و پیشرفت پروژه های عمرانی روزهای یکشنبه هر هفته شورا نشست غیرعلنی و غیررسمی برگزار می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: کم کاری و تعلل در اجرای پروژه های عمرانی از این پس پذیرفتنی نیست و هر کس توان اجرای کار را ندارد، باید کنار برود.
دکتر احمد رمضانپور هم با قدردانی از تلاشهایی که در زمینه اجرای پروژه های عمرانی در شهر رشت صورت می گیرد گفت: برای منافع شهر استمرار این فعالیتها و نتیجه بخش بودن آن بسیار مهم است.
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد: به مجموعه پروژه های شهرداری باید پروژه های بازآفرینی شهری را نیز اضافه کرد که تا ۳۱ تیر ماه ۹۹ زمان برای جذب اعتبارات آنها وجود دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.