×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان:  از اهداف مهم طرح یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی افزایش مراکز خدمات رسانی به مردم

مدیرعامل این شرکت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان ضمن تشریح اهداف وزارت نیرو از یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، به برنامه های وزارت نیرو در راستای اجرای پویش #هرهفتهالفبایران اشاره نمود. به گزارش گیلان پیام،سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی از اسفندماه سال ۱۳۹۸ تصریح کرد: وزارت نیرو از اجرای این طرح اهداف مختلفی را دنبال می کند که یکی از اتفاقات خوب و ارزشمند، افزایش تعداد مراکز خدمات رسانی به مردم استان است. وی با بیان اینکه مراکز خدمات دهی به مردم پس از اجرای این طرح در سطح کشور ۲٫۵ برابر خواهد شد اظهار داشت: با توجه به تعداد ادارات این شرکت در شهرهای استان، مراکز خدمات رسانی و پاسخگویی به مشترکین در گیلان ۳ برابر شد که این امر موجب توزیع کار و نظارت بیشتر شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همچنین استفاده از تأسیسات مشترک برای خدمات دهی به مردم را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: در شهرستان رشت روستاهای همجوار خط انتقال تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از آن بهره مند می شود و استفاده از چاهها نیز کاهش خواهد یافت. مهندس حسینی با اشاره به چالش خدمات رسانی به حاشیه شهرها افزود: بدلیل بافت موجود و نزدیکی شهرها و روستاها در گذشته برای تقسیم این حوزه مشکلاتی وجود داشت که با اجرای این طرح رفع شد و خدمات شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در کل پهنه استان ارائه می شود. وی در ادامه گفت: ۸۳۱ هزار مشترک تحت پوشش خدمات آبرسانی این شرکت می باشند و با استفاده از ۷۲۹ حلقه چاه ، ۵۷۵ دهنه چشمه و تصفیه خانه های استان، وظیفه تأمین آب ۱٫۰۶۲٫۰۰۰ خانوار بر عهده داریم . مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان جمعیت تحت پوشش خدمات این شرکت در حوزه شهری را ۹۹٫۹۴% اعلام کرد و گفت: در حوزه روستایی ۷۶% جمعیت استان از خدمات این شرکت بهره مند می باشند که با برنامه های پیش رو شاهد افزایش جمعیت برخوردار این حوزه خواهیم بود. مهندس حسینی همچنین با تشریح اقدامات شرکت در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با افزایش مصرف آب بدلیل شستشوی مکرر دست ها و همچنین در روزهای پایانی سال بدلیل مصارف خانه تکانی ، میزان مصرف آب ۴۰% افزایش یافت و این شرکت بعنوان یک دستگاه خدمات رسان باید نسبت به تأمین آب مورد نیاز اقدام می نمود. وی به تلاش شبانه روزی مجموعه آبفای گیلان برای خدمات رسانی و افزایش ظرفیت تولید آب اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت در خدمت نظام سلامت، موج مثبتی ایجاد نمود و با استفاده از منابع موجود ۷۲۰ لیتر در ثانیه بر ظرفیت تولید افزوده شد. وی همچنین به پویش #بی وقفهدر کنار_ شما اشاره کرد و گفت: در این راستا برای خدمات رسانی بهتر به مردم عزیز استان و مشارکت برای گندزدایی معابر بیش از ۳۵۰ هزار لیتر اب ژاول تولید و برای گندزدایی معابر به شهرداری، هلال احمر، سپاه و … تحویل شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از برنامه های دیگر وزارت نیرو به پویش #هرهفته الفب_ایران اشاره کرد و تصریح کرد: وزارت نیرو علیرغم تنگناهای مالی در دولت تدبیر و امید مجموعه ای از طرحهای مهم زیرساختی برای آبادانی ، پیشرفت و خودکفایی کشور اجرا کرد که در سال گذشته ۲۲۷ پروژه با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: استان گیلان در هفته دهم این پویش میزبان وزیر نیرو برای افتتاح پروژه های آب و برق بود و در سالجاری نیز ۲۵۰ طرح آب و فاضلاب با ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب این پویش به بهره برداری خواهد رسید که دومین تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در قالب این پویش افتتاح خواهد شد.
وی همچنین خدمات غیرحضوری شرکت آب و فاضلاب استان گیلان را با توجه به شیوع ویروس کرونا برشمرد و تصریح کرد: برای مراجعه کمتر به منازل برای قرائت کنتور و شیوه های پرداخت الکترونیکی برنامه ریزی های لازم انجام و اجرا شد.
مهندس حسینی با اشاره به کسب مقام شایسته تقدیر ویژه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در مجموعه وزارت نیرو در حوزه امور فرهنگی ، کسب عنوان رتبه برتر در صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب را از دیگر افتخارات این شرکت در حوزه فرهنگی دانست و افزود: برگزاری نماز جماعت با حضور ۱۹ امام جماعت، اعزام بیش از ۳۴۰ نفر از کارکنان به مشهد مقدس برای اولین بار و اردوی فرزندان همکاران به مشهد مقدس از مهمترین برنامه های فرهنگی شرکت بوده است.
وی همچنین با بیان مشکلات تأمین آب و سختی کار این حوزه بدلیل بافت منطقه ای بر ظرفیت محدود تصفیه آب اشاره کرد و خواستار صرفه جویی و مدیریت مصرف توسط مردم استان و تأکید ائمه جمعه در سخنرانی ها به مردم جهت صرفه جویی در مصرف این ثروت ملی شد.
سپس آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه آبفای گیلان بر اهمیت آب اشاره کرد و گفت: دوسوم کره زمین را آب فرا گرفته و حیات هر موجودی در سایه آب است و با توجه به اینکه تمام لایه های زندگی انسان از وجود آب است در استفاده از آن بی مهری می شود.
وی با تأکید بر اینکه قدر این سرمایه ملی را باید دانست تصریح کرد: باتوجه به سنت و دین ما مسلمانان باید از اسراف و زیاده روی در مصرف بپرهیزیم.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان ضمن تقدیر از عملکرد مناسب وزارت نیرو طی سالهای اخیر اظهار داشت: باید از افکار و اندیشه افرادی که در حوزه آب و مدیریت مصرف فعالیت داشتند بهره برد و در این راستا از پایان نامه های دانشگاهی با موضوع آب حمایت کنید.
وی همچنین برای برنامه ریزی در حوزه آموزش خانواده ها و تشریح استفاده از آب خاکستری تأکید کرد و افزود: از خلاقیت جوانان بهره مند شوید و از نوآوران تقدیر نمائید.
سپس به ساز و کارهای مناسب برای جمع آوری فاضلاب اشاره کرد و گفت: پروژه های نیمه تمام باید به بهره برداری برسد و مردم از اثرات ارزشمند آن برخوردار شوند.
حضور مسئولین در جمع مردم و همچنین دیدار با خانواده کارکنان و بازنشستگان از دیگر مواردی بود که نماینده ولی فقیه در استان گیلان به مسئولین شرکت آب و فاضلاب یادآور شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.