×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پذیرش روزانه ۳۵ تا ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان/ نگرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عادی شدن تردد ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پذیرش روزانه ۳۵ تا ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد و از عادی شدن تردد ها و همچنین ایجاد خطر برای افراد مسن و بیماران زمینه‌ای ابراز نگرانی کرد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه بازدید از زیرساختهای بهداشت و درمان شهرستان بندری و مرزی آستارا با اعلام اینکه در مهار کرونا ویروس به یک ثبات نسبی دست‌ یافته ایم، اظهار کرد: بعد از تلاش های چندین ماهه مجموعه همکاران ما در همه مراکز بهداشتی و درمانی و تجمیع ظرفیت های موجود در بخش دولتی و خصوصی علیرغم همه کمبودها، موفق به کنترل نسبی ویروس کرونا شده ایم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان حدود ۲۰۰ بیمار در مراکز دولتی و خصوصی بستری هستند، افزود: روزانه به طور میانگین بین ۳۵ تا ۵۰ بیمار کرونایی در مراکز بیمارستانی پذیرش می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به این نکته که پس از تعطیلات دو هفته اخیر، شاهد افزایش نسبی آمار بیماران‌ مبتلا به کرونا در استان بوده‌ایم، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم الزامی است.
دکتر سالاری با اشاره به اثر مستقیم حضور مردم در اجتماعات و ازدیاد ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: اگر ورود مسافرین به استان در ماههای آینده افزایش یابد، یقینا شاهد شیوع مجدد بیماری و ایجاد بحران‌ در آینده نه چندان دور خواهیم‌ بود.
وی از ساده انگاری بیماری کرونا در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: حضور سهل انگارانه مردم در جامعه برای افراد مسن و بیماران زمینه ای به این دلیل که زمینه را برای حضور عادی آنها فراهم می‌کند، بسیار مخاطره آمیز بوده در حالیکه تاکنون این قشر با رعایت دستورالعمل ها بیشتر در منزل حضور داشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین اشاره ای به مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص الزامی شدن استفاده از ماسک کرد و گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به تأکید ریاست جمهوری، استفاده از ماسک در جلسات عمومی و تجمعات ضروری است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.