×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تأکید رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر فعال کردن توریسم درمانی در آستارا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مغفول واقع شدن توریسم درمانی در آستارا گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در جهت راه اندازی بیمارستانی برای درمان بیماران تبعه آذربایجان در جهت ارز آوری استفاده کرد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشست شورای سلامت شهرستان بندری و مرزی آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: گیلان جز اولین استانهایی بوده که آزمایشگاه تشخیص پزشکی کرونا را راه اندازی و تجهیزات سرمایه ای و حفاظت فردی لازم را در بین بیمارستان ها به میزان لازم توزیع کرده است.
وی با اشاره به عقب ماندگی های حوزه های بهداشت و درمان در گیلان افزود: از ۲۵۰ کلینیک تخصصی کشور که ۱۰ پروژه به گیلان اختصاص یافته بود ، هیچکدام در استان به بهره برداری نرسیده است. زیرساختهای آموزشی دانشگاه نظیر دانشکده پزشکی نیز بیش از ۲۵ سال است که رها شده است.
دکتر سالاری با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات سرمایه‌ ای و نیروی انسانی در گیلان، گفت: در حوزه بهداشت و درمان آستارا ، امکانات و تجهیزات سرمایه‌ ای خوبی فراهم شده در حالیکه ضریب تخت آن پایین بوده و تراز مالی آن منفی است.
وی با بیان اینکه مسوولان بیمارستان شهید بهشتی آستارا باید تلاش کنند تا با افزایش خدمات، درآمد بیشتری کسب کنند، گفت: میزان هزینه ها در بیمارستان شهید بهشتی در حال حاضر بیشتر از درآمدها است، درصورتیکه اگر درآمد این بیمارستان افزایش پیدا کند ، منابع کسب شده به خود بیمارستان در جهت تامین نیرو برگردانده می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به موضوع پرستاران داوطلب در بحران کرونا گفت: موضوع نیروی انسانی به ویژه پرستاران، بارها در سطح ملی مطرح شده و امیدواریم مشکلات قشر پرستاران داوطلب با اولویت حل شود.
دکتر سالاری با اشاره به کمبود دستگاه های رادیولوژی و دیالیز در بیمارستان آستارا، گفت: این دو دستگاه به زودی برای شهرستان آستارا همچون سی تی اسکن تامین و در اختیار کادر درمان و بیماران قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه از ظرفیت توریسم درمانی آستارا استفاده نشده است گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی بیمارستانی در آستارا استفاده کرد تا در جهت توریسم درمانی بتوانیم ارزآوری داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عقب ماندگی گیلان نسبت به سایر استان ها از محل اعتبارات طرح تحول سلامت، گفت: در جلسه آتی با وزیر بهداشت، پروژه های عقب مانده گیلان از جمله در آستارا مطرح و امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال پروژه های این حوزه را در شهرستان به بهره برداری برسانیم.
دکتر سالاری با اشاره به بودجه تعبیه شده در دست فرمانداری آستارا، گفت: برخی از پروژه هایی که امکان تزریق بودجه از منابع ملی را ندارند، میتوان از منابعی که در شهرستان وجود دارد استفاده کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.