×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان در کارگروه سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی استان عنوان داشت؛  چراغ هیچیک از واحدهای تولیدی ، نباید خاموش و کارگری بیکار گردد / بانک‌های خصوصی نیز برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان باید فعال شوند

نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه بانک‌های خصوصی نیز باید برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان فعال شوند ، گفت: چراغ هیچیک از واحدهای تولیدی ، نباید خاموش و کارگری بیکار گردد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان زارع در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان با یادآوری عنوان جهش تولید سال‌جاری و تاکید بر لزوم اهتمام جدی برای تحقق این شعار راهبردی اظهار داشت: در ایران اسلامی که با شرایط تحریم های غیرقانونی مواجه‌ایم، چنانچه با اقدامات معمول و فعالیت های روزمره پیش برویم؛ به نتیجه مطلوب دست نمی یابیم.
وی با تصریح مجدد اینکه توسعه پایدار با حرکت‌های کند و لاک‌پشت‌وار محقق نمی‌شود، بیان داشت: نگاه رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل”ائتلاف ملی برای زندگی” ، نشان از ضرورت حفظ و تقویت همدلی در همه ارکان کشور است.
نماینده عالی دولت در گیلان به صدور اجرائیه برای بدهکاران از سوی برخی بانک‌ها بلافاصله پس از فرصت سه ماهه کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری همواره بر فراهم سازی زمینه ادامه فعالیت واحدهای تولیدی طبق ساز و کارهای مشخص، تأکید کرده و رئیس قوه قضاییه نیز به طور شفاف گفته که هیچ بانکی حق ندارد کارگاه یا کارخانه‌ای که تملک کرده‌ را تعطیل یا نیمه تعطیل کند.
به گفته دکتر زارع؛ این امر نشان می دهد همه باید دست در دست هم دهیم تا چراغ هیچیک از واحدهای تولیدی، خاموش و کارگری بیکار نشود.
وی بر لزوم جذب تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف از جمله تبصره ۱۸ ، تسهیلات کرونا و نیز رونق تولید تاکید کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال مالی ، لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت این دسته از تسهیلات اقدام شود.
وی با اشاره به ضرورت توسعه فضای کسب و کار در استان اضافه کرد: برای رسیدن به هدف‌گذاری استان یعنی نرخ بیکاری تک رقمی تا پایان دوره دولت دوازدهم؛ لازم است با تلاش مضاعف ، از همه منابع تسهیلاتی همچون رونق تولید ، مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی استفاده کنیم و در این راستا جذب کمتر از ۱۰۰ درصد این تسهیلات، قابل قبول نیست.
دکتر زارع جذب سهم استان از منابع یارانه سود بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ را مهمترین معیار در ارزیابی بانک‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی نیز برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان باید فعال شوند و در دیدار اخیری که با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم؛ تأکید کردم حداقل ۵۰ درصد منابع جمع آوری شده این بانک ها، در راستای تولید و اشتغال اختصاص یابد.
استاندار گیلان به دستگاه‌های اجرایی نیز تأکید کرد که برای استفاده از منابع تسهیلات کم بهره سهم استان به میزان یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان، طرح های مرتبط را زودتر به بانک‌ها معرفی کنند.
وی با یادآوری اینکه گیلان نخستین استانی بود که تفاهم‌نامه جهش تولید را با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد کرد، گفت: با توجه به آمادگی برای تخصیص یارانه تسهیلات، انتظار داریم شتاب در پرداخت تسهیلات ۹۵ طرح منتخب استان در موضوع جهش تولید ، توسط بانک های استان در دستور کار قرار گیرد.
دکتر زارع در خاتمه سخنانش؛ نقش صداوسیما و دیگر رسانه ها در اطلاع رسانی تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای جبران خسارت های ناشی از شیوع کرونا را مهم ارزیابی و اظهار کرد: ممکن است برخی کارفرمایان اطلاعی از جزئیات پرداخت این تسهیلات نداشته باشند که انتظار دارم از امروز، اداره‌ها برای آگاهی بخشی ثبت نام کارآفرینان و واحدهای اقتصادی زیان دیده در سامانه کارا ، اقدام کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.