×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کار اجرای پروژه تراموای رشت نهایی شد

در نشست کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت کار اجرایی پروژه بزرگ تراموای رشت نهایی شد.
به گزارش گیلان پیام،در این نشست که به ریاست دکتر رمضانپور رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا و با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و مشاورین کمیسیون عمران و توسعه شورا و شهردار رشت برگزار شد، اسفندیار دهقانیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه شهر رشت را یکی از شهرهای پیشرو کشور در زمینه اجرای تراموا عنوان کرد و بر انجام مطالعات ترافیکی، اقتصادی و زبست محیطی این پروژه تاکید نمود.
وی گفت: این آمادگی در شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه وجود دارد که توافق حاصل شده را در اسرع وقت برای اجرا و تکمیل پروژه تراموای رشت به انجام برساند.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه همچنین اظهار کرد: از آنجایی که تراموا در شهر رشت از وسط شهر و از نقاط حساس شهری عبور می کند می تواند یکی از زیباترین پروژه تراموای کشور باشد.
وی خاطر نشان کرد: برای این پروژه ۲۵ درصد نقدی، ۳۵ درصد تسهیلات و ۴۰ درصد زمین تهاتر در نظر گرفته می شود که البته برای کمک به شهرداری رشت تلاش می کنیم ۲۵ درصد نقد کاهش یابد.
مدیر عامل شرکت شهر آتیه با اشاره به سرعت عمل در اجرای پروژه تراموای رشت گفت: کار که شروع شود تا نوروز ۱۴۰۰ریل گذاری تراموای رشت را تحویل می دهیم.
وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه تراموا باید تامین برق را جدی گرفت، گفت: از هم اکنون به فکر حل این موضوع باشید.
شهرداری رشت هم با ابراز خوشحالی از همکاری مجموعه شرکت شهرآتیه به برشمردن مزایای راه اندازی تراموا در کلانشهرها همچون کاهش آلودگی هوا، کاهش بار ترافیکی، صرفه جویی در مصرف انرژی و جذابیت گردشگری پرداخت و گفت: تحقق پروژه تراموا از درخواستهای مردمی است.
دکتر حاج محمدی تاکید کرد: اجرای این پروژه مهم در کمیسیون توسعه و عمران شورا به تصویب رسیده و اعضای شورای اسلامی شهر رشت در زمینه تحقق ان تاکید دارند.
دکتر حاج محمدی تاکید کرد: ۸۰ درصد اعتبار و کار پروژه تراموا خرید تجهیزات است به همین دلیل اگر استارت کار بخورد پروژه به سرعت اجرایی می شود.
شهردار رشت در پایان با تاکید بر اینکه اجرای پروژه تراموا مسئله ترافیک شهر رشت را حل خواهد کرد از همه مقامات استان‌ خواست تا شهرداری را در اجرای این پروژه مهم یاری دهند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.