×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان :  حمایت قاطعانه دستگاه قضا استان در بحران کرونا/ بسیج همدلی دستگاه ها و سازمان های حامی حوزه سلامت استان در کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشست مشترک مدافعان سلامت و مسوولان دادگستری، ضمن تقدیر از همدلی کلیه سازمان های حامی حوزه سلامت، حمایت دستگاه قضا استان را در بحران کرونا، حمایتی همه جانبه و قاطعانه خواند.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشست مشترک با مسوولان دادگستری، ضمن تقدیر از همراهی کلیه دستگاه های حامی حوزه سلامت استان در بحران کرونا، این همراهی را، بسیج همدلی خواند و حمایت دستگاه قضا گیلان در بحران کرونا را همه جانبه و قاطعانه ارزیابی کرد.
دکتر سالاری، با گرامی داشت یاد شهدای مدافع سلامت، شهدای دفاع مقدس و امام شهدا، تصریح کرد: در اوج بحران و درگیری با این ویروس منحوس، مقام معظم رهبری، با حمایت های مادی و معنوی خود از سیستم بهداشت و درمان کشور، فعالیت های حوزه سلامت را در جهت نجات جان مردم را جهاد فی سبیل الله خواندند.
وی در ادامه با تقدیر از حمایت های قاطعانه و همه جانبه دادگستری استان در تمام زمینه ها در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم، اظهار داشت: حوزه سلامت، در آغاز ورود این ویروس به استان، شرایط مناسبی نداشت، اما با حمایت مسوولان ارشد کشور و استان، سازمان برنامه و بودجه، نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و سازمان هایی چون دادگستری، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نیز خیرین سلامت، کارنامه قابل قبولی را از خود به جای گذاشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شرایط سخت ابتدای کرونا، اذعان داشت: با کمبود زیرساخت های مناسب درمانی و شرایط خاص بحرانی، به یاری خدا و حمایت دادگستری استان در مسیری که شایعه، احتکار لوازم حافظتی و عدم همکاری مردم، کار خدمت رسانی به بیماران را سخت تر می کرد، توانستیم بر مشکلات فایق آییم. وی ادامه داد: در این مسیر پر فراز و نشیب، نزدیک به ۴۰۰۰ پرستار، ۴۰۰ پزشک و ۲۵۰۰ بهورز به ارایه خدمت مشغول هستند و تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از کادر ارایه دهنده خدمات، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
این مقام مسوول با ارایه آماری از تعداد مبتلایان و مراکز ارایه دهنده خدمت در ایام کرونا، گفت: به طور متوسط بین ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ مورد در روز بستری داشتیم که تاکنون بیش از ۱۲ هزار بیمار بستری شدند که با تلاش همکاران و به لطف خدا بیش از ۹۵درصد از این تعداد، بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند.
دکتر سالاری یادآور شد: در برخی از روزها شاهد بستری بیش از ۲۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بودیم که در این شرایط، بیمارستان های خصوصی، تامین اجتماعی و ارتش بیش از ۷۵ درصد ظرفیت خود را به بستری بیماران کرونایی اختصاص دادند که جای بسی تقدیر دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: این دانشگاه با نگاه فرابخشی و طی رایزنی و تعاملی برون دستگاهی از جمله با سپاه قدس گیلان در زمینه بسیج ملی مبارزه با کرونا جزو دانشگاه های پیشرو در سطح کشور بوده است.
در زمینه اقدامات میدانی که در دوره اپیدمی کرونا صورت گرفت پیگیری و واریز کارانه معوق ده ماهه همکاران ما در کادر درمان و نظام سلامت بود که قطعا این توجهات و پیگیری ها در ایجاد دلگرمی و ارتقا روحیه همکاران جهادگر ما در عرصه دفاع از سلامت مردم استان، تاثیر بسزایی داشت.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزو اولین دانشگاه هایی بود که با تلاش همکاران و حمایت وزارت بهداشت آزمایشگاه تشخیص کرونا را راه اندازی و در اسرع وقت به مرحله بهره برداری رساند و در کمترین زمان ممکن تعداد تخت های آی سی یو در مرکز دانشگاهی رازی از ۸ تخت به ۳۸ تخت ، ارتقا داده شد.
این مقام مسوول در ادامه از راه اندازی بیمارستان تالش، اورژانس انزلی و تجهیز بیمارستان لنگرود به عنوان دستاوردهای حوزه سلامت یاد کرد و افزود: تجهیز بیمارستان های رودبار، لاهیجان، آستارا و در آینده ای نزدیک رودسر به دستگاه سی تی اسکن با بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی و جذب بیش از ۸۵۰ قلم تجهیزات سرمایه ای برای بیمارستان های سطح استان و خرید ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز، از دیگر فعالیت های سیستم سلامت استان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از عملکرد مجموعه دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان در حوزه بهداشت، درمان، خدمات، نگهبانی، خاطرنشان کرد: هنوز در تامین زیرساخت های بهداشت و درمان از میانگین کشوری پایین تر هستیم و رفع این عقب ماندگی مستلزم بکارگیری همه ظرفیت های موجود می باشد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همت و تلاش بی وقفه، حوزه سلامت استان به آنچه شایسته آن است، دست یابد./انهتای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.