×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان شکارچی پلنگ شکار شد

یک شکارچی متخلف که چندی پیش یک قلاده پلنگ را شکار کرده بود پس از ردزنی و مراقبت مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل دستگیر شد.
به گزارش گیلان پیام، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با اعلام این خبر گفت شخصی که چندی پیش در حوزه شهرستان سیاهکل یک قلاده پلنگ را شکار کرده بود پس از ردزنی، تعقیب و مراقبت شبانه روزی سرانجام در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان گرفتار شد.
لطیف جواهر دشتی درباره چگونگی دستگیری این فرد متخلف گفت پس از هماهنگی با دادستان، فرمانده انتظامی و رئیس پلیس اطلاعات شهرستان، مامورین یگان حفاظت این اداره بعنوان خریدار پوست پلنگ با فرد مورد نظر قرار ملاقات گذاشته و در حین انجام معامله موفق شدند با استفاده از حکم قضایی ورود به منزل، ضمن ضبط پوست پلنگ، یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و تعدادی تیر فشنگ از منزل شکارچی متخلف کشف و ضبط کنند.
جواهردشتی در ادامه گفت این شکارچی ریزنقش، با دستور دادستان به بازداشتگاه اعزام شده و پرونده تخلف وی نیز در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
این گزارش می افزاید شهرستان سیاهکل به جهت برخورداری از جنگلهای بکر هیرکانی و زیستگاههای منحصر بفرد ، پناهگاه و مامن مناسبی برای زیستن گونه های شاخص حیات وحش مانند پلنگ است. از دیرباز، تعارض جنگل نشینان و حمله جانوران درنده مانند پلنگ به احشام آنان، یکی از دغدغه های کارشناسان محیط زیست بوده است. عمده دامداران این منطقه براساس آموزش و اطلاع رسانی صورت گرفته در سالهای اخیر و حسب اعتقادات سنتی خود با این گربه سان بزرگ و زیبا، سازگار شده اند و از آسیب به آن خودداری می کنند. اما در این میان هستند افراد سودجویی که به طمع فروش پوست این جانور یا تاکسیدرمی آن به شکار آن مبادرت می کنند. شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به منظور جلوگیری از شکار این گربه سان ارزشمند ایران، مبلغی معادل یک صد و بیست میلیون تومان ضرر و زیان تعیین کرده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.