×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
رضا رسولی عضو شورای شهر رشت:  بعضی افراد در شهرداری پرونده ها را به دفاتر فنی خاص هدایت می کنند/این افراد کارشناسان شهرداری را تهدید به برکناری می کنند

به گزارش گیلان پیام، رضا رسولی عضو شورای شهر رشت در یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی این شورا، با گرامی داشت سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: روز ۱۶ خرداد یکصدمین سالگرد تأسیس اولین جمهوری آسیایی در شهر رشت توسط میرزاکوچک خان جنگلی را نیز گرامی می‌دارم.
وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی در گیلان و شهر رشت، گفت: شهر رشت و به‌تبع آن استان گیلان دارای دومین سرانه مهندسین کشور است. این موضوع می‌تواند فرصتی برای شهر رشت محسوب شود و به‌طور حتم مسئولیت‌های ما را در برابر این قشر افزایش خواهد داد.
رسولی همچنین در ادامه با اشاره به برخی فسادهای موجود در مجموعه شهرداری رشت، اظهار داشت: در گذشته برخی افراد که دارای دفاتر فنی بودند وارد شهرداری شدند و بر اساس ناآگاهی مردم، سازندگان به سمت این دفاتر هدایت می‌شدند؛ اما این کار افزایش یافت و فساد در آن ریشه دوانده است. کار به‌جایی رسیده که برخی مدعی می‌شوند که امورات ساخت‌وساز را از کمیسیون ماده صد تا مابقی کارها را به‌صورت کنتراتی انجام می‌دهند.
عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه متأسفانه در چنین شرایطی حق مهندسینی که بیرون مانده‌اند و مهندسینی که در حال فعالیت سالم هستند از بین رفته است، تأکید کرد: این حلقه‌های فساد آن‌قدر قدرتمند شده‌اند که در قالب ارشاد کننده سازندگان، آن‌ها را به دفاتر خاص هدایت می‌کنند.
رسولی ادامه داد: برخی افراد شبانه به منازل برخی از کارشناسان شهرداری مراجعه کرده و وقاحت و جسارت را به آنجا رسانده‌اند که کارشناسان را تهدید می‌کنند که اگر با آن‌ها همکاری نشود برکنار خواهند شد!
عضو شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه تا زمانی که با رانت اطلاعاتی، پیچیده بودن ضوابط و جلوگیری از صدور سیستماتیک پروانه ساخت‌وساز مواجه هستیم همین وضعیت وجود خواهد داشت، گفت: اگر مشکل فساد حل نشود، مشکل ما در شهرسازی نیز حل نخواهد شد.
رسولی با بیان اینکه در دوران شورای چهارم شاهد بروز چنین اتفاقاتی نبوده‌ایم، اظهار داشت: پس از طرح تفصیلی و به‌تبع آن پیچیدگی‌هایی که وجود داشت، این مشکلات به وجود آمده است و باید با تصمیمی جدی، این جریان فساد در شهرداری رشت را برای همیشه نابود کنیم.
وی با بیان اینکه باید به جیره‌خواری برخی افراد و جریان‌های خاص در شهرداری رشت پایان داده شود، تصریح کرد: با ایجاد پیشخوان‌های مهندسی در نواحی شهرداری می تونیم خدمات سالم به شهروندان ارائه نماییم.
عضو شورای شهر رشت ادامه داد: متأسفانه جریانی در داخل ساختار شهرداری رشت وجود دارد که از پیچیده بودن فرآیندها و سردرگمی شهروندان منافعی برای خود به وجود آورده‌اند.
رسولی همچنین اظهار داشت: علی‌رغم تمامی اختلاف‌نظرهایی که وجود دارد، اما باید از شهردار رشت بابت برخورد با موردی که خود ایشان در خصوص تخلف آن به‌یقین رسیده بودند تشکر کرد و از ایشان درخواست می‌کنم تا با تمامی موارد ویژه خواری و رانت برخورد جدی داشته باشند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.