×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
توافق هسته‌ای نباید موجب دخالت غربی‌ها در ایران شود/ نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات

امام جمعهiخطیب جمعه رشت : یکی از معضلات جامعه افزایش سن ازدواج است.به گزارش گیلان پیام ،آیت‌الله زین العابدین قربانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) با فاطمه (س) اظهار کرد: یکی از معضلات جامعه افزایش سن ازدواج است.

وی با بیان اینکه ازدواج نیز یکی از نیازهای انسان محسوب می‌شود، افزود: ازدواج امام علی (ع)و فاطمه (س) درس زندگی است و مسلمانان باید از الگوها برای رسیدن به سعادت استفاده کنند.

خطیب جمعه رشت بر ازدواج آسان در جامعه تاکید کرد و گفت: انسان از ابتدای زندگی برای رفع تنهایی و غلبه بر مشکلات و اکمال و تولید نسل زیر بار ازدواج می‌رود، تنهایی برای انسان زجرآور است و زن و مرد به همدیگر احتیاج دارند.

وی فرزندان را نزدیک‌ترین افراد به والدین دانست و یادآور شد: نسل انسان با ازدواج باقی می‌ماند و اسلام به خواسته فطری افراد احترام می‌گذارد.

آیت الله قربانی با تأکید بر ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: انسان به بهانه فراهم نبودن شرایط نباید ازدواج را عقب بیندازد و فقر انسان را وادار به تلاش می‌کند و انسان با ازدواج به آرامش می‌رسد.

وی اضافه کرد: خداوند در دل مرد و زن انس و الفت ایجاد می‌کند و خود را فدای دیگری می‌کنند و این عشق و علاقه در بیشتر خانواده‌ها وجود دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بیشتر اهل جهنم افراد مجرد هستند، افزود: دو رکعت نماز فرد متاهل برابر با ۷۰ رکعت فرد مجرد است.

وی با بیان اینکه ازدواج اسلامی تجمل‌گرایی ندارد تصریح کرد: تشریفات و مهریه ازدواج باید کم شود و پیامبر (ص) فرمود «خواستگاری به طول نینجامد و مهریه کم شود و ازدواج با برکت آن است که خواستگاری طول نکشد».

آیت الله قربانی به شهادت آیت‌الله مدنی توسط منافقان اشاره کرد و گفت: منافقان بسیاری از امامان جمعه را به شهادت رساندند.

وی با اشاره مهاجرت مسلمانان به غرب اظهار کرد: مهاجرت مسلمانان به غرب خوراک رسانه‌های غربی را فراهم کرده در حالی که غربی‌ها داعش را در کشورهای اسلامی ایجاد کردند و خدا لعنت کند آمریکا را که مسبب ایجاد داعش است و از او حمایت می‌کند.

امام جمعه رشت به لشکرکشی علیه مردم مظلوم یمن اشاره کرد و یادآور شد: اگر آل‌سعود توان جنگیدن دارد چرا به رژیم صهیونیستی کودک‌کش حمله نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای نباید موجب دخالت غربی‌ها در کشور شود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با مجاهدت ملت ایران در کشور حاکم شده و مردم از نظام حمایت می‌کنند.

آیت الله قربانی به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و متذکر شد: برجام؛ طبق قانون اساسی بررسی شود و رد یا قبول آن به‌عهده مجلس است.

وی با بیان اینکه اصل برجام را می‌پذیریم اما شرط و شروطی داریم، بیان کرد: شورای امنیت ملی کشور و مجلس باید نظر خود را درباره برجام اعلام کنند.

خطیب جمعه رشت در ادامه خواستار تکیه جامعه به اقتصاد مقاومتی شد و تصریح کرد: با ارتقای علمی به دانش هسته‌ای دست یافتیم و باید در راستای بهره‌گیری دانش تلاش کنیم.

نظارت شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری استصوابی است

وی نظارت شورای نگهبان نسبت به انتخابات مجلس شورای خبرگان رهبری را استصوابی دانست و خاطرنشان کرد: اصل شورای نگهبان را قانون اساسی و رهبری تایید کرده و ما نیز آن را تایید می‌کنیم و نقطه نظرهایی در این زمینه داریم که در وقتش اعلام می‌کنیم.

آیت الله زین العابدین قربانی یادآور شد: نظارت شورای نگهبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری استصوابی است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.