×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بیان داشت؛  جوانان در مقابله با کرونا زمینه‌ساز تقویت همبستگی اجتماعی شدند

استاندار گیلان با اشاره به همراهی های دلسوزانه نسل جوان با کادر درمان و فعالان عرصه سلامت گفت: جوانان در مقابله با کرونا، پرچمدار خدمت رسانی به نیازمندان و زمینه‌ساز تقویت همبستگی اجتماعی شدند.
به گزارش گیلان پیام،دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان اظهار داشت: جوانگرایی به عنوان شعار مبنایی جمهوری اسلامی ایران بوده و تاریخ انقلاب نمایانگر این است که اعتماد به جوانان ، چه در سال‌های سرنوشت‌ساز دفاع مقدس و چه در سایر مقاطع ، همواره نتایج درخشانی داشته است.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه و منشور گام دوم انقلاب بر موضوع یادشده خاطرنشان کرد : دولت تدبیر و امید هم بیش از پیش موضوع به کارگیری جوانان در موقعیت‌های گوناگون به ویژه حوزه های مدیریتی را مورد توجه قرار داده است.
استاندار گیلان ادامه داد: جوانان ایرانی این روزها دلسوزانه به همراهی با کادر درمانی و فعالان عرصه سلامت شتافتند و برای مقابله با کرونا پرچمدار خدمت رسانی به نیازمندان و زمینه‌ساز تقویت همبستگی اجتماعی شدند.
نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: جوانان استان به اقتضای زمان هنگام سیل، زلزله و دیگر حوادث در قالب های مختلفی همچون سمن ها، گروه های جهادی، بسیجی، نخبه، طلبه، دانشجو، فعال اجتماعی- مدنی می کوشند خلائی در چرخه خدمت‌رسانی اتفاق نیفتد و چرخه خدمت بی وقفه، در حرکت باشد.
دکتر زارع اضافه کرد: باید این فضای همدلی تداوم یابد به ویژه در ماه کرم و رحمت الهی، هم به خودسازی بپردازیم و هم در جهت همبستگی و وحدت ملی، نقش آفرین باشیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه در گیلان جوانان مستعد و تحصیل کرده با توانایی بالا در بخش های مختلف به ویژه مناصب مدیریتی به کار گرفته شده‌اند، تصریح کرد: هیچگاه از اعتماد به جوانان و میدان دادن به آنان ناخرسند نبوده و نیستم و از دیگر مدیران استان توقع دارم در استمرار این رویکرد ، کوشا باشند.
وی از حضور جوانان و جامعه ورزش در صحنه و لبیک به دستورات رهبر معظم انقلاب، قدردانی کرد و با اشاره به اجرای خوب رزمایش همت جوانانه ،کمک مومنانه در استان گفت: خوشبختانه جوانان گیلانی پیش از تدوین این رویداد فرهنگی، به صورت مشتاقانه و داوطلبانه به کمک اقشار کم برخوردار شتافتند و هم اکنون در زمره استان های برتر در اجرای طرح مذکور هستیم.
دکتر زارع خواستار مشارکت تمامی تشکل ها در اجرای این طرح خداپسندانه شد و هم افزایی و همبستگی را موجب کاهش نارسایی ها خواند و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح بزرگ باید مستندسازی شود تا علاوه بر تشویق جوان، زمینه ساز الگوبرداری از سایر نقاط کشور در اجرای این طرح خداپسندانه قرار گیرد.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش بررسی و پیگیری موضوعاتی همچون آسیب های اجتماعی، اشتغال، ازدواج و مشکلات جوانان را از اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان ذکر و اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی امور یادشده، باید برنامه ریزی صحیحی در اجرای سیاست های این بخش داشته باشد و گزارشی از اقدامات و نیز میزان موفقیت در اجرای سیاست های تعیین شده را ارائه کند.
وی بر ضرورت پیگیری مستمر اهداف توسعه محور و بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد تأکید کرد و گفت: اعتقاد راسخ دارم که باید از جوانان به سبب برخورداری از افکار پویا و خلاق و نیز توانمندی های آنان، در جهت شتاب بخشی به توسعه استان استفاده ای بهینه کرد.
در این جلسه شماری از جوانان و نمایندگان تشکل های مردم نهاد استان نیز دغدغه های خود را مطرح کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.