×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
از عصر امروز؛  وزش باد گرم در گیلان/ دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می یابد

مدیر کل هواشناسی گیلان از وزش باد گرم با نفوذ جریانات جنوبی در این استان خبر داد و گفت: در این جریانات دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می یابد.
به گزارش گیلان پیام،با اشاره به نفوذ جریانات جنوبی به منطقه، اظهار کرد: از امروز (دوشنبه) با نفوذ تدریجی سامانه کم فشار، افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی در برخی مناطق شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها برای گیلان پیش بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت، گفت: طی این مدت پدیده مه نیز مورد انتظار است.
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ سامانه پرفشار و شمالی شدن جریانات از روز چهارشنبه، افزود: افزایش ابر، مه آلود بودن هوا، کاهش نسبی دما، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد و احتمال رعد و برق از مهم‌ترین پدیده‌های جوی پیش بینی شده تا پایان هفته برای استان گیلان است.
وی با بیان اینکه با توجه به وزش باد جنوبی دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، ادامه داد: افزایش دما در بعضی مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها شدید خواهد بود.
دادرس با اشاره به احتمال آسیب به سازها موقت و سست بنیان، تأسیسات و داربست‌ها و احتمال وقوع بهمن در ارتفاع، تأکید کرد: دستگاه‌های متولی و مسئولان تمهیدات لازم را در این مدت در نظر گرفته شود.
وی همچنین به صاحبان گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، پرورش دهندگان ماهی و دیگر محصولات کشاورزی توصیه کرد برای جلوگیری از خسارت احتمالی تهویه هوای مکان‌های تولید را جدی بگیرند.
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیمه ابری تا ابری همراه با افزایش نسبی دما، گاهی کاهش ابر در بعد از ظهر و شب وزش باد جنوبی، گفت: دمای شهر رشت ۲۶ درجه سلسیوس و بیشینه رطوبت آن ۹۸ درصد است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.