×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مراقب برنامه‌های اندرویدی جعلی دریافت رمز یک‌بارمصرف باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان، در خصوص کلاهبرداری در قالب برنامه‌های جعلی دریافت رمزیک‌بارمصرف هشدار داد.

گیلان پیام ،سرهنگ پورمستمند رئیس پلیس فتا گیلان،در خصوص کلاهبرداری در قالب ارسال پیامک، دانلود و نصب برنامه جعلی دریافت رمز یک‌بارمصرف خبر داد و گفت:اخیراً کلاهبرداران با ساخت و بارگذاری برنامه‌های جعلی اندرویدی، با ارسال پیامک‌های انبوه و همچنین در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی بابیان اینکه جهت فعال‌سازی نرم‌افزار جعلی از کاربر اطلاعات کارت‌بانکی نظیر شماره کارت،cvv2، رمز اینترنتی ایستا و تاریخ انقضای کارت که درنهایت با توجه به فعال بودن رمز ایستا تا پایان دی‌ماه سال جاری منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران می‌شود.

سرهنگ پورمستمند با تأکید اینکه مردم نباید به پیشنهادهای جذاب و اغواگرایانه کلاهبرداران سایبری که غیرقانونی و جعلی هستند توجه کنند و حتماً برای نصب و فعال‌سازی رمز دوم پویا به سایت رسمی بانک مربوطه مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند به‌صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و همچنین گزارش جرائم سایبری به وب‌سایت ‎www.cyberpolice.ir بخش گزارش مردمی مراجعه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.