×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛  افزایش ۳۰ تخت مجهز ICU جدید در بیمارستان رازی رشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تنها هشت تخت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان رازی وجود داشت، از افزایش ۳۰ تخت ICU جدید و مجهز در این مرکز آموزشی و درمانی خبر داد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ز افزایش تخت‌های درمانی ICU در بیمارستان رازی رشت خبر داد و اظهار کرد: ۳۰ تخت ICU به مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی رشت اختصاص یافته و آماده بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت تنها هشت تخت ICU وجود داشت، افزود: با بهره‌برداری از این تخت‌های درمانی، ظرفیت تخت‌های درمانی ICU این مرکز به ۳۸ تخت افزایش پیدا می‌کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تخت‌های ICU در فضای ۵۰۰ متری از بیمارستان استقراریافته‌اند، گفت: برای تأمین و راه‌اندازی ۳۰ تخت مجهز و جدید ICU رازی رشت بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گیلان با اشاره به اشغال صددرصدی تخت‌های بیمارستان رازی به بیماران کرونایی، گفت: با شروع بحران کرونا در گیلان و معرفی بیمارستان رازی به‌عنوان نخستین سانتر بستری بیماران با علائم کرونا، تمامی ۳۰۷ تخت بیمارستان به بستری بیماران کرونایی اختصاص‌یافته بود.
این مقام مسوول با بیان اینکه شیوع بحرانی کرونا در گیلان و افزایش شمار بالای آن نیازمند تأمین تخت‌های ICU بود، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای فیزیکی موجود ، طراحی و آماده‌سازی فضا برای راه‌اندازی تخت‌های ICU مخصوص بیماران حاد تنفسی به ظرفیت ۳۰ تخت در بیمارستان رازی فراهم شد.
وی با بیان اینکه تخت‌های ICU و تجهیزات مرتبط با آن‌هم اکنون ظرفیت پذیرش بیماران احتمالی را دارند، گفت: در حال حاضر با استفاده از کمک‌های خیران و مساعدت‌های ملی در پی شیوع کرونا در اسرع وقت تخت‌های ICU راه‌اندازی شده به ونتیلاتور، مانیتور و سایر ملزومات مراقبت‌های ویژه مجهز شده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه بیمارستان رازی در حال حاضر بزرگ‌ترین فضای درمانی با تخت‌های ICU را در استان دارد، تصریح کرد: مرکز آموزشی درمانی رازی رشت تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی بیماران عفونی، مسمومیت، جراحی عروق و قفسه سینه به‌حساب می‌آید و پس از اتمام بحران کرونا این تخت‌ها به پوشش بستری بیماران مذکور درخواهد آمد.
دکتر سالاری با اشاره به تأمین نیروی انسانی موردنیاز برای تخت‌های راه‌اندازی شده ICU رازی نیز بیان کرد: تأمین نیروی کافی برای فضای درمانی ICU جدید رازی با مساعدت مقام عالی وزارت و رییس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور در حال انجام است.
وی با بیان اینکه گیلان هنوز برای رسیدن به نرم متوسط کشوری در شاخص‌های مختلف بهداشت و درمان فاصله دارد، گفت: زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان به‌مراتب با استان‌های هم‌تراز خود فاصله دارد اما در تلاشیم با همت و همکاری وزارت بهداشت، سازمان برنامه‌وبودجه و استاندار گیلان کمبودهای استان را در ابعاد مختلف همچون ماه‌های اخیر مرتفع کنیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.