×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بهبود کم‌سن‌ترین بیماران کرونایی کشور در گیلان  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بهبود دو نوزاد مبتلا به کرونا ویروس در گیلان خبر داد.

به گزارش گیلان پیام،دکتر سید حسن میری- معاون درمان دانشگاه پزشکی گیلان، از بهبود کم سن ترین مبتلایان به کرونا ویروس در گیلان پس از طی یک دوره درمان در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت خبر داد.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این دو نوزاد، چهار و ۱۴ روزه بودند که پس از پذیرش در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، تست کرونا آنها مثبت شده بود.
دکترمیری با بیان اینکه هم اکنون این نوزادان ترخیص شده و به آغوش گرم خانواده برگشته‌اند، افزود: به همت تیم درمان بخش نوزادان مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور، دو نوزاد مبتلا به کووید ۱۹، پس از ۱۴ روز بستری در این بخش تخصصی بهبود یافته و مرخص شدند.
پزشکان فوق تخصص عفونی بیمارستان ۱۷ شهریور پیشنهاد کرده‌اند تا نوزادانی که به تازگی از چنگال ویروس منحوس و وحشی کرونا نجات یافته اند تا دو هفته قرنطینه شوند.
گزارش های پزشکی نشان می دهد یکی از این نوزادان در مجاورت بیمار کرونایی قرار گرفته و دچار بیماری کووید ۱۹ شده اما نوزاد دیگر هیچگونه تماسی با فرد مبتلا به کرونا نداشته است و این بیماری از سایر شیوه های انتقال به بیمار نوزاد منتقل شده است.
بر این اساس، دو کودک مبتلا به ویروس که اکنون بهبود یافته اند، کم سن ترین مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در ایران به حساب می آیند.
کادر درمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، پیوسته بر رعایت نکات بهداشتی و همچنین بر ضرورت قطع انتقال این ویروس تاکید دارند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.