×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان در نشست مقابله با کرونا ویروس بیان کرد؛  گیلان در ایام نوروز هم هیچ مهمانی را نمی پذیرد / داروخانه های عرضه کننده دارو افزایش می یابند/ ضرورت توجه مردم به رعایت توصیه های بهداشتی و ماندن در منزل

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلانیان مردمانی مهمان نواز هستند ولی به واسطه شیوع بیماری کرونا در سراسر استان از هم اکنون و در ایام نوروز هم هیچ مهمانی را نمی پذیریم، گفت: به منظور تسهیل دسترسی مردم، تعداد داروخانه هایی که داروهای مورد نیاز بیماران کرونا را توزیع می کنند در رشت و شهرستان ها افزایش می یابد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد مقابله با گسترش کرونا ویروس با بیان اینکه مردم و مسئولان قدردان روحیه فداکارانه و جهادی کادر درمانی، پرستاران، پزشکان و عوامل دیگر که در راستای وظایف ذاتی و نیز اخلاقی و انسانی خود تلاش بی وقفه می کنند، هستند؛ افزود: وجود همدلی، وفاق و انسجام همه دستگاه های دولتی و غیردولتی و نیز آحاد مردم با افرادی که در صف مقدم مقابله با این بیماری هستند؛ مهمترین مولفه موثر در موفقیت مبارزه با این ویروس و شکست آن است.
وی با اشاره به اینکه براساس پیش بینی ها روند این بیماری در هفته آینده نیز افزایشی است، اظهار داشت: کادر درمانی نسبت به روزهای نخست با اشراف و انسجام بیشتر در کنار راه اندازی موفق سیستم ارجاع به مردم خدمت رسانی می کنند که باید این روحیه جهادی با قوت ادامه یابد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در روزهای آتی تخت های بستری بیشتری به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص پیدا می کند، افزود: در گفت و گوی امروز با معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری، مسائل و مشکلات استان را مطرح و نیازمندی ها را اعلام کردم.
وی خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل دسترسی مردم، تعداد داروخانه هایی که داروهای مورد نیاز بیماران کرونا را توزیع می کنند در رشت و شهرستان ها افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه غربالگری در ورودی ها و خروجی های گیلان با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر تشدید می شود، گفت: این مسئله بمعنای ممنوعیت سفر به گیلان است البته چنانچه معدود افرادی که ناگزیر به ورود به استان هستند و دارای هرگونه علائم جزئی مشکوک هم باشند؛ بی تردید دو هفته قرنطینه می شوند.
استاندار گیلان بر ضرورت تقویت تشویق هم استانی ها مبنی بر حضور در خانه از طریق رسانه ها، صدا و سیما و فضای مجازی تأکید و تصریح کرد: مردم باید به این باور برسند که حضور آنان در خانه، مهمترین مولفه در پیشگیری از گسترش و شیوع ویروس کروناست و در این راستا به طور جدی از مردم می خواهم جز در موارد اضطراری، از منزل خارج نشوند.
وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی از فردا در سطح استان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد، اظهار داشت: صداوسیمای مرکز گیلان که در خط مقدم اطلاع رسانی در مورد کروناست با توجه به تعطیلی مدارس، بازپخش برنامه های آموزشی مدارس را در دستور کار قرار دهد.
دکتر زارع با تأکید بر ارسال پیامک از طریق شبکه های ارتباطی به مردم پیرامون رعایت توصیه های بهداشتی و حضور در منزل ادامه داد: صدا و سیما با استفاده از برنامه های امیدبخش، نشاط آفرین و آموزشی درخصوص رعایت توصیه های بهداشتی و مراقبتی، بیش از پیش نقش آفرینی کند.
دکتر زارع گفت: گیلانیان مردمانی مهمان نواز هستند ولی به واسطه شیوع بیماری کرونا در سراسر استان، در ایام نوروز هیچ مهمانی را نمی پذیریم.
وی به اعلام اجرای طرح بسیج ملی در سه استان گیلان، اصفهان و قم توسط وزیر بهداشت اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری هلال احمر، سازمان بسیج، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود.
نماینده عالی دولت، بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و نیز معلمان در منازل و ارتباط با والدین دانش آموزان تأکید و تصریح کرد: معلمان آموزش و پرورش به ویژه مقطع ابتدایی با استفاده از ظرفیت های موجود در فضای مجازی نسبت به انعکاس پیام های تهیه شده توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی پیرامون مقابله با گسترش ویروس کرونا اقدام نمایند.
شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد در صورت عدم اعلام تعطیلی روز شنبه ۱۷ اسفند توسط دولت، ادارات استان جز دستگاههای خدمات رسان و امدادی و اورژانس، امورات را به صورت دورکاری و با برنامه ریزی مدیران با کمترین حضور کارکنان خدمات رسانی انجام دهند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.