×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان در نشست با اعضای شورای اسلامی رشت مطرح کرد؛  خدمتگزاری به مردم رشت باید متناسب با ظرفیت ها و سوابق تاریخی ارزشمند آنان باشد

?????????????

استاندار گیلان در نشست صمیمی با اعضای شورای اسلامی رشت با تأکید بر لزوم هم افزایی جمعی برای نیل به توسعه پایدار، اعتماد مردم به مسئولان و خدمتگزاران خود را بزرگترین سرمایه اجتماعی خواند و گفت: مشکلات حوزه شهری باید با گفتمان و مشورت با استادان و متخصصان مرتبط برطرف شود.
به گزارش گیلان پیام،دکتر ارسلان زارع در نشست صمیمی با اعضای شورای اسلامی شهر رشت که سه ساعت به طول انجامید؛ با تاکید بر لزوم هم افزایی جمعی اعضای شوراهای شهر در مسیر توسعه پایدار شهری اظهار داشت: اعضای شورای شهر باید با همدلی و مشارکت در امر تصمیم سازی و تصمیم گیری ها گام های جدی و اثرگذار بردارند.
استاندار گیلان تحقق این امر را موجب ایفای نقش هماهنگی و نظارتی اعضای شورای شهر خواند و گفت: تفاوت آرا و اختلاف نظر در بررسی موضوعات و تصمیم گیری ها، امری طبیعی است و در واقع اصل وجودی هر نهاد مدنی از جمله شورا محسوب می شود اما باید برای رسیدن به نتایج مثبت به رای اکثریت احترام گذاشت.
دکتر زارع با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی و اجتماعی رشت، اصالت مردمان این دیار و پیشگامی آنان در بسیاری از جریانات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی تاریخ ساز تاکید کرد: خدمتگزاری به مردم این شهر باید متناسب با ظرفیت ها و سوابق تاریخی ارزشمند آنان باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت حل مشکلات حوزه مدیریت شهری با گفتمان، بهره گیری از خرد جمعی و مشورت با استادان و متخصصان مرتبط تأکید و خاطرنشان کرد: مردم با احترام و اعتماد به فرد مورد نظر خود رای دادند تا در شورا ، صادقانه به حل مشکلات حوزه شهری بپردازد از این رو اعضای شورای شهر به عنوان منتخبان مردم، باید نسبت به حفظ اعتماد شهروندان متعهد باشند.
دکتر زارع بر لزوم تنظیم برنامه پنج ساله برای عمران شهری متناسب با طرح جامع تفصیلی و اسناد بالا دستی تاکید و بیان کرد: باید هرچه زودتر ضمن رعایت اولویت بندی نسبت به اجرا یا تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله تصفیه فاضلاب ساماندهی رودخانه ها ، آسفالت های و باز کردن مسیرهای نیمه تمام اقدام شود.
استاندار گیلان یکی از مهمترین مولفه ها در پیشبرد امور شهری را درآمدزایی پایدار خواند و با تاکید بر لزوم جلب و جذب سرمایه گذار با نگاهی همگرا خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری ها باید در بخش های مختلفی همچون رفاهی ،گردشگری، حمل و نقل و عمران شهری باشد.
استاندار گیلان همچنین وصول مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی را امری مهم خواند و بیان کرد: ممیزی املاک از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است مدیریت هزینه ها و استفاده صحیح از منابع موجود سرلوحه تصمیم گیری ها باشد.
وی فربه شدن بدنه شهرداری ها از نیروهای انسانی را از معضلات مهم دانست و گفت: این موضوع موجب افزایش هزینه ها و کاهش کیفی خدمات می شود.
وی کاهش هزینه های اداری با تکیه بر الکترونیکی شدن خدمات را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید اجرای شهر هوشمند را به عنوان سیاستی مهم در پیش بگیریم.
افزایش فضای سبز و بهبود مبلمان شهری از دیگر موضوعاتی بود که استاندار گیلان به آن اشاره و تصریح کرد: رشت به سبب اینکه به عنوان شهر اولین ها معروف است؛ همواره در کشور مورد توجه بوده از این رو باید آرایش شهری و مدیریت این بخش نیز همچون فرهنگ و تمدن آن برای افراد لذت بخش باشد .
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: باید فعالیت های شورا و شهرداری اعم از تصمیمات و مصوبات اطلاع رسانی شود تا عموم مردم از روند اقدامات از جمله درآمد، بودجه و فعالیت‌های عمرانی با خبر شوند .
دکتر زارع خواستار برنامه ریزی موثر برای افزایش مشارکت مردم در امور شهری شد و گفت: پسماند همچنان معضل اول استان است اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه زباله‌سوز به تنهایی نمی تواند در رفع این مساله موثر باشد بلکه نیازمند فرهنگ سازی در این بخش هستیم.
وی بر لزوم توجه به بافت قدیمی و میراثی استان تأکید و اضافه کرد: برخی ساختمان های قدیمی رشت، در حال تخریب هستند و باید از تسهیلات بازآفزینی شهری بیشتر استفاده کرده، اولویت ها تعیین و حتما در بودجه سال آینده به آن توجه شود.
دکتر زارع به منش و حسن اخلاق گیلانیان اشاره کرد و گفت: رفتار پاکبان رشتی که یک میلیارد تومان پول را به صاحبش تحویل داد ، نشان از سجایای اخلاقی و کرامت این انسان بزرگ دارد که مورد تشویق شورای شهر رشت قرار گرفت.
نماینده عالی دولت در گیلان بیان داشت: باید این شایستگی ها را به خوبی نشان دهیم که نه تنها مردم این دیار به آن افتخار کنند، بلکه دیگران هم به این اصالت پی ببرند.
در ادامه این نشست که هریک از اعضای شورای شهر رشت در خصوص مسائل مختلف به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند اسماعیل حاجی پور رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز با تقدیر از پیگیری های استاندار گیلان درخصوص پروژه تراموا اظهار داشت: امیدواریم با استمرار پیگیری های ایشان شاهد کلنگ زنی پروژه مذکور در دهه فجر امسال باشیم.
وی همچنین به موضوع ورزشگاه عضدی رشت که جایگاه تماشاچیان آن سه سال قبل تخریب شد، اشاره و اضافه کرد: از استاندار گیلان تقاضا داریم که دستورات لازم جهت مرمت و بازسازی این بخش حوزه ورزش استان و رشت را صادر کرد.
وی همچنین خواستار تعیین تکلیف مالکیت استخر عینک رشت جهت واگذاری به سرمایه گذار برای اجرای طرح گردشگری شد.
حاجی پور همچنین گفت: به منظور تقدیر از پاکبان رشتی، در طرح دو فوریتی، اعطای یک واحد مسکن مهر به ایشان تصویب شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.