×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اولین نشست هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه با رویکرد بررسی عملکرد بودجه تفصیلی سال ٩٧ و سال جاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر تکمیل پروژه های ناتمام به خصوص کلینیک های ویژه تاکید کرد.

به گزارش گیلان پیام،دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در اولین نشست هیات امنای دانشگاه، با اشاره به تاریخچه و تشریح وضعیت کنونی دانشگاه و برنامه های سال ٩٩ وجود کلینیک های ویژه را به عنوان بستری مناسب در جهت ارایه خدمات مطلوب به بیماران، مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تکمیل پروژه های ناتمام حداقل به دو سال زمان نیاز دارد و این در حالی است که تامین بودجه و نیروی انسانی نیز در این پروژه ها با چالش های فراوانی مواجه است.

دکتر سالاری اجرایی نشدن طرح تحول سلامت شهری، نبود زیر ساخت های مناسب و وجود ساختمان های استیجاری و بدهی های دارو، تجهیزات و  تغذیه را موجب تحمیل هزینه های گزاف به دانشگاه دانست و افزود: در این راستا، هزینه های زیادی در مقوله بهداشت و قراردادها وجود دارد که باید از درآمد اختصاصی پرداخت شود، یکی از راه های ایجاد درآمد اختصاصی مناسب، تکمیل پروژه ها به خصوص کلینیک های تخصصی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بدهی ۶٧٠ میلیاردی دانشگاه یادآورشد: شرایط نامناسب بیمارستان های آموزشی، فرسودگی زیرساخت ها و تجهیزات در این مراکز، پراکندگی مراکز و دانشکده هاو همچنین خروج تعداد زیادی از نیروهای هیات علمی و تمام وقتی، موجب کم شدن  درآمد اختصاصی این دانشگاه شده است. وی ادامه داد: در جهت برون رفت از این چالش ها هماهنگی  و رایزنی های متعددی با مسوولان وزارتی، کشوری و اخیرا در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است که  تامین هزینه های شماره گذاری آمبولانس های مرکز اورژانس، تخصیص ٣ دستگاه سی تی اسکن، تامین ٢٠ دستگاه همودیالیز، افزایش مجوز جذب اعضای هیات علمی، انعقاد قرارداد تحویل دستگاه سی تی اسکن برای مراکز آموزش درمانی رشت، پیگیری افزایش بودجه سال آینده دانشگاه و تامین ٩٠ میلیارد تومان خارج از بودجه وزارت بهداشت، از دستاوردهای این نشست ها بوده است.

دکتر سالاری در خصوص سفر اخیر وزیر بهداشت به گیلان، به مصوبات این سفر در ٣١ بند اشاره کرد و خاطر نشان شد: برگزاری جلسات، برای پیگیری این مصوبات در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.

این مقام مسوول اظهار داشت: با عزمی جدی در صدد هستیم تا با اصلاح زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان، افزایش تخت بیمارستانی، ارتقاء در زمینه توریسم سلامت  و راه اندازی طرح تحول شهری، روند خدمت رسانی را در گیلان از بحران موجود خارج کنیم. وی در پایان اظهار امیدواری کرد با وجود شرایط سخت اقتصادی، با پیگیری ساخت بیمارستان جنرال و ایجاد فضای مناسب برای کادر درمان، گام های موثری در جهت بهتر شدن شرایط دانشگاه برداشته شود.

دکتر شاهین آخوندزاده- عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، توجه ویژه به دانشگاه را در راستای کوتاهی های گذشته مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقایسه با دانشگاه های منطقه، با کاستی های زیادی مواجه است، که در این خصوص، جذب کمک های خیریه و مردمی در استان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی با اشاره به وجود نیروهای متخصص و برجسته گیلانی در سراسر کشو و دنیا، به ارایه راهکارهایی در زمینه جذب کمک های خیرین پرداخت و اظهار داشت: تاسیس بنیاد علمی با هدف جلب مشارکت خیرین، بسیار مثمرثمر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به عدم وجود سالن همایش در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اذعان داشت: نبود خوابگاه مناسب می تواند لطمه زیادی به جذب دانشجویان برجسته در این دانشگاه وارد کند.

دکتر آخوندی در پایان با تاکید بر لزوم جلب اعتماد خیرین سلامت در جهت اصلاح زیر ساخت های سلامت استان، خاطر نشان کرد: برای انجام کارهای بزرگ باید گوش ها را بست و با اهتمام و تلاش به اهداف بزرگ و تعالی دست پیدا کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.