×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
هم اندیشی فرهنگی با موضوع ازدواج جوانان تحت حمایت کمیته امداد گیلان

 کمیته امدادبرگزاری هم اندیشی فرهنگی با موضوع ازدواج جوانان تحت حمایت کمیته امداد در گیلانبه گزارش گیلان پیام ،در راستای بهره گیری از ظرفیت ها و اندوخته های علمی و فرهنگی کارشناسان و مشاورین کمیته های امداد گیلان ، جلسه هم اندیشی فرهنگی این نهاد با حضور قائم مقام ، معاون حمایت و سلامت خانواده ، مدیرامورفرهنگی و جمعی از مسئولین و کارشناسان کمیته امداد گیلان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان به منظور دستیابی به راهکارهای نوین درجهت کاهش سن ازدواج جوانان تحت حمایت ،  در سالن اجتماعات اداره کل این نهاد برگزار شد .

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کریمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گیلان با بهره گیری از آیات و روایات اسلامی در خصوص اهمیت ازدواج و تاثیر آن برکاهش آسیب های اجتماعی ، گفت: کمیته امداد تا کنون توانسته با ارائه تسهیلات و فراهم آوردن زمینه ازدواج آسان جوانان ،  آنان را به این امر مقدس ترغیب و تشویق نماید.

وی همچنین خواستار کمک و همراهی سایر سازمانها در کنار کمیته امداد در خصوص فرهنگ سازی ازدواج صحیح و آسان  شد و تصریح کرد : باید در راستای حفظ تمدن و ارزشهای اسلامی و دینی تلاش بیشتری صورت گیرد زیرا این ارزشها پایه و اساس یک زندگی موفق و استحکام بنیان خانواده ها را شکل می دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گیلان مهارت همسرداری را یکی از مهمترین مهارت ها در زندگی برشمرد و گفت: ارائه آموزش های همسرداری ، مراقبت از چشم ، حفظ عفت و حجاب و … می تواند مهارت همسران را در این زمینه افزایش دهد و درصد موفقیت آنان در اداره یک زندگی سالم و به دور از تنش  را بالا ببرد.

وی به تاثیرات منفی فضاهای مجازی ، عدم رعایت حجاب ، بلوغ زودرس در کودکان ، ماهواره و … نیز اشاره  و بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش ترویج فرهنگ اسلامی و سبک دینی در خانواده ها نیز تاکید نمود.

در ادامه قائم مقام کمیته امداد گیلان نیز به تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی مؤثر بر روند زندگی مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و ادامه داد: باید در جهت پایداری بنیان خانواده ها با بهره گیری از اصول اسلامی تلاش گسترده تری صورت گیرد و با برگزاری برنامه های فرهنگی بیشتری ، به سطح معنوی و دینی خانواده ها ارتقاء بخشید.

حسین جهانگیری یکی از مسیرهای مهم توانمندسازی خانواده ها را ازدواج صحیح و به هنگام عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۲۷ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد مستعد ازدواج هستند که باید زیرساخت ها و برنامه های اجرایی این نهاد ، فضا را برای ازدواج آنان فراهم سازد.

وی همچنین به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ کار و تلاش ، اصلاح سبک زندگی ، ارتقاء بینش و آگاهی و باورهای دینی و تقویت امید و خودباوری در خانواده ها از راههای گسترش ازدواج و کمک به کاهش سن ازدواج است.

لازم به ذکر است در جریان برگزاری این نشست ، هریک از کارشناسان و مشاورین حاضر به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسایل مطرح شده پرداختند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.