×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کشف و ضبط دو قبضه سلاح شکاری

در گشت و کنترل مشترک ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان و محیط بانان پاسگاه سر محیط بانی سلکه دو قبضه سلاح شکاری از دو شکارچی متخلف کشف و ضبط شد.

به گزارش گیلان پیام،ساسان اکبری پور رییس یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت:در اجرای گشت مشترک و کنترل و پایش ،درمناطق تحت مدیریت حوزه تالاب و حاشیه این مناطق، روز یک شنبه پس از انجام عملیات کمین و در نهایت تعقیب و گریز، دو نفر شکارچی غیر مجاز دستگیر شدند.این دو متخلف ۳۰ ساله  با هویت مشخص بدون اخذ پروانه شکار و بر خلاف ضوابط ، در روز ممنوع شکار با به همراه داشتن یک قبضه اسلحه ۸ تیر قاچاق و یک سلاح تک لول قصد ورود به مناطق حفاظت شده و  شکار داشتند که با حضور به موقع ماموران محیط زیست پیش ازهر گونه کشتار پرندگان مهاجر دستگیر و اسلحه های آنان توقیف و ضبط شد.متخلفین به جهت رسیدگی به پرونده وطی مراحل قانونی تحویل مراجع ذی صلاح خواهند شد .

اکبری پور گفت:باتوجه به کاهش دما شاهد ورود دسته های پرندگان مهاجر از گونه های حمایت شده مانند قو ،پلیکان و غاز های هوایی در مناطق تحت مدیریت از جمله پناهگاه حیات وحش سلکه، سرخانکل، امیر کلایه و پارک ملی بوجاق هستیم. این مناطق تا پایان فصل مهاجرت به عنوان زیستگاه امن و محلی مناسب برای تغذیه،استراحت، زمستان گذرانی این پرندگان است. تا در پایان فصل مهاجرت برای بازگشت به زیستگاهای اصلی خود آماده باشند. قابل ذکر است پایش و گشت‌های محیط بانان از تالاب‌ها و آبگیرها برای برخورد با شکارچیان متخلف افزایش یافته و در دستور کار پرسنل یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.