×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت : ۳۳۱هزار تن محصولات مختلف امسال از گیلان صادر شد

فرهاد دلق‌پوش در جلسه اقتصاد مقاومتی استان گیلان با اشاره به مزیت‌های استان اظهار داشت: ظرفیت کریدور شمال-جنوب، زیرساخت‌های دریایی، دسترسی و تردد در دریای خزر و دارا بودن بزرگترین مرز زمینی و ترانزیتی کشور در واقع گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و مزیت‌های گیلان است.
به گزارش گیلان پیام،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به صادرات محصولات و اقلام کشاورزی استان به کشورهای حاشیه دریای خزر افزود: توجه به ظرفیت‌های متعدد استان گیلان همواره می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در کشور باشد و حتی اتحادیه گمرکی اوراسیا نیز یکی از ظرفیت‌های مهم است.
دلق‌پوش، پیشینه صنعت در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: توجه جدی به مقوله صنعت بسیار ضروری است و خوشبختانه در طول این سال‌ها در عرصه‌ صنعت و تجارت شاهد اقدامات و گام‌های محکمی در این زمینه بودیم که آمار و ارقام موجود این موضوع را تأیید می‌کند.
وی با بیان اینکه سهم اشتغال صنعت، معدن و تجارت گیلان، ۳۴۲ هزار نفر است خاطرنشان کرد: در این راستا ۲۵۸ هزار نفر در بخش تجارت و هزار و ۹۰۰ نفر نیز در بخش معدن در حال فعالیت هستند و هم‌اکنون ۲ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با اشتغال ۸۲ هزار نفر در گیلان فعال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صنعت نساجی و ظرفیت‌های در گیلان سخن گفت و افزود: استان گیلان در صنعت نساجی دارای ظرفیت‌های متعددی است اما این صنایع در دهه ۸۰ به دلیل واردات بی‌رویه پوشاک دچار مشکلاتی شد و امروز نیز در حال احیاء صنایع نساجی گیلان هستیم.
دلق‌پوش با اشاره به آمار صادرات کالاهای گیلان گفت: ۳۳۱ هزار تن از کالاهای استان با ارزش تقریبی ۱۸۲ میلیون دلار در سال ۹۸ و همچنین۹۲۱ هزار تن کالا با ارزش ریالی ۴۶۵ میلیون دلار در سال ۹۷ و حدود ۵۰۰ هزار تن از کالاها با ارزش ریالی ۳۵۰ میلیون دلار در سال ۹۶ صادر شده است.
رئیس اتاق اصناف استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۱۱۰ هزار واحد صنفی با ۴۰۰ هزار اشتغالزایی در گیلان اظهار داشت: در نظام خدمات فنی همواره باید نگاه‌ ویژه‌ای به بنگاه‌های تولیدی مختلف شود.
جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره به لزوم توجه جدی به بنگاه‌های کوچک گفت: گاهی اوقات که صحبت از اعطای تسهیلات می‌شود بیشتر نگاه‌ها به سمت بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ می‌چرخد در صورتی که بسیاری از بنگاه‌های کوچک نیز در نظام خدمات فنی و توزیع تأثیرگذار هستند.
نایب رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه امروز نگاه اقتصاد مقاومتی باید تعریف و یگانگی صنف و صنعت باشد تصریح کرد: در حال حاضر اصناف بخش مهمی از سرمایه کشور را در اختیار دارند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.