×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامی داشت فرارسیدن ایام ۱۳ آبان، به وضعیت کارخانه کودآلی و سایت لندفیل سراوان اشاره کرد و گفت: طی بازدیدی چند ساعته از کارخانه کودآلی و جایگاه زباله سراوان شاهد آن بودم که اقدامات خوبی در روند انجام این پروژه‌ها در حال انجام است.
به گزارش گیلان پیام،وی ادامه داد: در این بازدید در خصوص موضوعاتی که وجود داشت تذکراتی برای اصلاح داده شده اما فقط ایراد گرفتن خوب نیست و همانند بیان کم‌کاری‌ها، باید کارهای خوبی که توسط مدیران شهرداری در حال انجام است را نیز بیان کرد.
وی ادامه داد: سراوان از مشکلات بزرگ شهر رشت است و همگی می‌بایست برای رفع این مشکل کمک کنیم و همواره به دنبال ایراد گرفتن نباشیم. شیرابه‌های سیاه‌رنگ زباله سراوان با تلاش و همدلی همگی ساماندهی خواهد شد و قطعاً با تلاش و همدلی این مشکلات چندین ساله برطرف می‌گردد.
وی همچنین با بیان اینکه در مورد تهیه خانه برای شهردار مطلع بوده است، گفت: بنده هم‌اکنون نیز با مبلغ فوق برای رهن خانه موافق نیستم.
حاجی پور همچنین با آرزوی موفقیت برای روابط عمومی جدید شورای شهر رشت ابراز امیدواری کرد تا به دو از نگاه‌های سیاسی و جناحی، شاهد خدمات خوب در این حوزه باشیم.
فرهام زاهد نائب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به عدم دخالت در عزل و نصب‌ها، تأکید کرد: مدت‌زمان زیادی از روی کار آمدن شهردار نمی‌گذرد و اما متأسفانه شاهد آن هستیم که تخریب شهردار آغاز شده و جریاناتی در حال تخریب شهردار رشت هستند. انگار برخی نمی‌خواهند این شهر روی آرامش را ببیند.
نائب رئیس شورای شهر رشت همچنین در واکنش به صحبت‌های امیرحسین علوی، گفت: شما شهردار را نوجوان و به بلوغ نرسیده خطاب می‌کنید و این حرف درواقع تضعیف اعضای شوراست؛ زیرا شهردار منتخب اعضای شورا بوده و ما او را انتخاب کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه‌ای کاش هیچ‌وقت شورایی نبود، اذعان داشت: در چنین شرایطی قطعاً شهر راحت‌تر اداره می‌شد.
زاهد همچنین با بیان اینکه برخی می‌خواهند آرامش را از رشت بگیرند، در خصوص خانه شهردار نیز گفت: همه اعضای هیئت‌رئیسه از این مورد آگاه بودند و ارزش خانه نیز به تائید کارشناس رسمی رسیده است. خانه سابق شهردار واقعاً مناسب نبود اما چنین رقم ۹۵۰ میلیونی برای خانه نیز مناسب نیست.
نائب رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه تخریب شهردار به شهر و شورا آسیب میزند، تأکید کرد: نباید مدیران را تضعیف کنیم. در زمان نصرتی شهردار سابق تخریب‌ها صورت می‌گرفت اما ما سکوت کردیم و ایشان را از دست دادیم و یازده ماه دور خودمان به هر دلیلی چرخیدیم و این آسیب بزرگی برای شهر بود. همه اتفاقات از درون همین اتاق شورا برای رفتن نصرتی رقم خورد و بار دیگر این سناریو در حال تکرار شدن است.
وی در پایان تصریح کرد: شورای شهر رشت امروز هیچ کارنامه قابل دفاعی ندارد و امیدوارم در مدت‌زمان باقی‌مانده بتوانیم کاری برای شهرمان انجام دهیم.
احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر رشت با بیان اینکه کارهای زیربنایی خوبی در زمان آقای نصرتی انجام‌شده، گفت: در فرصت دو سال باقی‌مانده می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم و باید در مدت‌زمان باقی‌مانده مشکلاتی همچون زباله‌های سراوان و آلودگی رودخانه‌های رشت را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه قطعاً در یک خانواده همه افراد یک نظر و عقیده را ندارند، ادامه داد: باید در جلسه‌ای خصوصی به مشکلات شهر و شهرداری به‌صورت دقیق پرداخت و آن را واکاوی کرد.
عضو شورای شهر رشت همچنین با اشاره به اینکه شهر رشت اکنون دچار بیماری شده است، اذعان داشت: رفع این بیماری نیازمند همدلی و همراهی همه اعضای شوراست.
محمد حسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت با قدردانی از همدلی‌های صورت گرفته پس از حادثه رخ داده برای فرزندش، گفت: از همه دوستان و مردم شهر رشت بخاطر احوالپرسی و دعاهای خیرشان برای فرزندم ممنونم و قطعاً این همدلی‌ها سبب کاهش ناراحتی‌ها شده است.
عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه با دیدن این همدلی این سوال پیش می آید که چرا در شهر بیمارمان این همدلی وجود ندارد؟! مردم از ما شورایی متحد و منسجم خواسته و نباید تنش‌ها را به بیرون منعکس کنیم؛ اما آنچه که مردم میبینند چیزی جز اختلاف نیست و خروجی این می شود که مردم می گویند اگر شورا نداشته باشیم وضع بهتر است!
وی همچنین اظهار داشت: فرصت چندانی تا پایان عمر شورای پنجم باقی نمانده و باید به رفع مشکلات پرداخته و دین مان را به مردم رشت ادا کرده و با همدلی و اتحاد رضایت مردم را به دست بیاوریم.
سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه می‌بایست فاز دیگر مربوط به شیرابه سراوان اجرایی شود، گفت: باید به صورت شفاف موضوعات به مردم اطلاع رسانده شده و نباید پیرامون انعکاس اخبار حساسیت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه هر مقام ارشدی اجازه دارد در حوزه مسئولیت خود مستقل عمل کند، گفت: رهن خانه به مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان بدون اطلاع شورا بوده است.
علوی با تشکر از فرامرز جمشیدپور معاون شهردار رشت، گفت: کم‌کاری‌هایی که انجام‌شده به معاون قبلی شهرداری باز می‌گردد.
وی افزود: مواردی که به شهرداری ارائه می‌شود می‌بایست از سوی شورای شهر پیگیری شود.
علوی همچنین درخواست کرد تا صورت‌جلسات و فیلم‌ها به صورت کامل در سایت قرار بگیرد تا مردم از اقدامات اعضای شورا اطلاع پیدا کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.