×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
معاون سیاسی-اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت:  عدم رویکرد جدی دانشجویان به سیاست، می تواند معضلات غیرقابل جبرانی را سبب شود

انصاری با اشاره به انتخابات پیش رو و توجه خاص نامزدهای انتخاباتی به فضاهای دانشجویی، اظهار داشت: باید برنامه ریزی ها با استفاده از کارشناسان خبره و در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات سخنرانی و گفتگو محور در دانشگاه به گونه‌ای باشد که شور و شعور و گرمای فضای انتخابات از دانشگاه‌ها به جامعه سرایت کند.

به گزارش گیلان پیام،علیرضا انصاری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، در جلسه کمیسیون دانشجویی، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهارداشت :یکی از مهمترین پیامها و درسهای سیاسی و اجتماعی قیام تاریخی امام حسین علیه السلام جنبه الهی بودن آن و در راستای اصلاح طلبی و راست کردن کژیها ی موجود در جامعه آن روز است ایشان ضمن تایید جهت بهره گیری از آموزهها و درسهای قیام امام حسین (ع) ، پرداختن به فلسفه قیام امام و تجزیه و تحلیل علت قیام را در محافل دانشگاهها ضروری عنوان کردند
ایشان با اشاره به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس و دانشگاهها و ضمن تاکید بر در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط مسئولین ذیربط برای این مهم، اظهار داشت: تعطیلات سه ماهه تابستان فرصت خوبی برای رفع موانع و کمبودهای موجود در این حوزه بود و علی‌رغم ضیق منابع مالی، انتظار بر این است که محیطی با نشاط و آماده برای سال تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم شده باشد.
انصاری لفظ دانشجو را دارای کرامت و جایگاه خاصی دانست و افزود: باید تمهیدات به گونه‌ای فراهم باشد که شان و جایگاه نام دانشجو حفظ شده و تقویت گردد هر چقدر به این موضوع با توجه و وسواس بیشتری پرداخته شود، قطعاً در مسائل تعلیم و تربیتی و نظم دهی به امور دانشجویی، موفقیت بیشتری کسب می گردد.
وی مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان را امری بسیار مهم تلقی نمود و بیان کرد: گاهی وجود کمبودی مختصر در این خصوص می تواند منجر به مشکلات بزرگ شود که می‌توان با هوشیاری و برنامه‌ریزی مدون از بروز آنها جلوگیری نمود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، خوابگاه‌های دانشجویی را به مکانی مستعد جهت بروز آسیب های اجتماعی و تهدیداتی از سوی دشمنان دانست و افزود: ضمن حفظ حریم شخصی دانشجویان باید مباحثی چون مراقبت و نگهبانی در خوابگاه ها بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این خصوص تنها اقدامات مقابله ای کافی نبوده و باید اوقات دانشجویان با در نظر گرفتن تمهیدات فکری و معنوی مناسب غنی سازی شده و هر سال باید این برنامه ها از سال پیش بهتر و به روزتر باشد.
انصاری ارتباط، تعاون و گفتگوی مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها را با دانشجویان تشکل های دانشجویی بسیار مثمرثمر خواند و افزود: ارتباط مستمر بین این دو گروه باید همواره وجود داشته باشد تا تمامی شبهات موجود با ایجاد یک درک مشترک، مهار گردد.
وی در ادامه افزود: استفاده از نظرات سازنده دانشجویان در مدیریت خوابگاه ها و دانشگاه ها می تواند به اعتماد متقابل منتج گشته و با ساماندهی تشکلهای مختلف دانشجویان مانند تشکل های علمی، هنری، سیاسی و …، مدیریت فضای دانشگاه ها سهل تر خواهد بود.
انصاری با اشاره به انتخابات پیش رو و توجه خاص نامزدهای انتخاباتی به فضاهای دانشجویی، اظهار داشت: باید برنامه ریزی ها با استفاده از کارشناسان خبره و در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات سخنرانی و گفتگو محور در دانشگاه به گونه‌ای باشد که شور و شعور و گرمای فضای انتخابات از دانشگاه‌ها به جامعه سرایت کند.
وی در ادامه افزود: عدم رویکرد جدی دانشجویان به سیاست، با توجه به فضای مسموم یاس و ناامیدی که بدخواهان در صدد تزریق و تبلیغ آن در بطن جامعه هستند، می تواند معضلات غیرقابل جبرانی را سبب شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.