×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
به مناسبت هفته دولت:  افتتاح دو واحد صنعتی در لاهیجان

دو واحد صنعتی در لاهیجان با حضور ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان به بهره برداری رسید

به گزارش گیلان پیام،ارسلان زارع اظهار داشت: در هفته دولت در مجموع برای بیش از ۴۰۰ طرح در شهرستان لاهیجان بیش از ۶۱۰میلیارد ریال اعتبار صرف شده که این طرح ها با توجه به شرایط کشور رشد قابل توجهی نسبت به طرح های سال قبل بویژه در بخش فعالیت های بخش خصوصی داشته است.
وی افزود : یکی از این واحدها شرکت ماشین سازی امیدی که شرکتی دانش بنیان هم هست تاثیری زیادی در رشد اقتصادی استان و کشور دارد که بخشی از تولیدات این شرکت به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود که دولت از پرداخت تسهیلات به اینگونه واحدها حمایت می کند.
سرپرست استانداری گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان ظرفیت های ارزشمندی در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی دارد که یکی از مهمترین آنها، ظرفیت گردشگری است که یکی از مولفه های تاثیرگذار در استان بشمار می رود که باید از ابزار های گوناگون برای پیشبرد برنامه گردشگری استفاده شود.
وی یادآور شد: ساخت واحدهای بومگردی و توسعه صنایع بومی در راستای حفاظت از فرهنگ جوامع محلی و گردشگران صورت می گیرد و با معرفی فرهنگ مردم و جذب گردشگران به محیط های محلی و بومی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در حاشیه این مراسم گفت: کارخانه تولید چای سبز و سیاه شرکت آسان عمران رفاه سهامی خاص شهرستان لاهیجان با مشارکت بانک توسعه تعاون و صندوق توسعه ملی احداث شده و با شروع بکار این کارخانه سالانه ۳۰۰تن چای سیاه و ۱۵۰تن چای سبز تولید می شود و برای ۲۵نفر اشتغال مستقیم و برای ۴۰نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاده شده است.
دکتر دلق پوش افزود: کل سرمایه گذاری این واحد ۵۵میلیارد ریال است که ۲۵میلیارد ریال آن تسهیلات دریافتی بانکی و ۳۰میلیارد ریال هم از آورده متقاضی بوده که در زمینی به مساحت پنج هزار و ۲۵متر مربع احداث شده است.
وی افزود: دومین واحد صنعتی افتتاحی طرح توسعه واحد صنایع ماشین سازی امیدی در شهر لاهیجان می باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطر نشان کرد: صنایع ماشین سازی امیدی شرکتی دانش بنیان است که با هدف طراحی و ساخت ماشین آلات صنایع غذایی و خطوط تولید اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در زمینه های خط کامل انواع کلوچه و بیسکویت های مغز دار و انواع کلوچه ها و کیک ها ساخته شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.