×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
رییس جمهوری در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره):  راه امام تاکید بر اسلامیت و جمهوریت است/ انقلابی گری به معنای افراطی گری مردود است/ نباید بگذاریم خط و مسیر امام توسط عده ای تفسیر نابجا شود/ ایران اسلامی باید در بلندای ثروت ، قدرت و جایگاه ممتاز منطقه ای و بین المللی قرار گیرد.

رییس جمهور

رییس جمهوری با تاکید بر تلاش برای حفظ خط، راه و سیره امام خمینی(ره)گفت: مجموعه کلام و راه امام چیزی جز اسلامیت و جمهوریت نیست و اگر به نام اسلامیت، جمهوریت را کنار بگذاریم و یا به نام جمهوریت اسلامیت را فراموش کنیم، از مسیر و خط امام(ره) فاصله گرفته ایم.به گزارش گیلان پیام ،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح دوشنبه در اولین روز هفته دولت و پس از تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضور در حرم حضرت امام (ره) در آغاز برنامه های هفته دولت یک سنت تشریفاتی و حتی سیاسی نیست، این تشرف بدان معنا است که دولت این هفته را فرصتی برای تاکید بر تداوم راه و مسیر و خط امام خمینی(ره) می داند.

رییس جمهوری ضرورت بررسی مجدد رابطه دولت با مردم و ارتباط رهبری با دولت در سیره و راه امام خمینی (ره) را خاطرنشان ساخت و گفت: دولت همواره خود را موظف برتداوم حرکت در این مسیر و تلاش در جهت تحقق آرمان ها می داند.

دکتر روحانی  با بیان اینکه امام راحل، انقلاب بزرگ اسلامی را پایه گذاری کردند و در فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت، گفت: شاید کمتر در تاریخ انقلاب های جهان سراغ داریم که بعد از پیروزی انقلاب و رای مردم برای استقرار نظام جدید در یک کشور تنها فاصله ای کمتر از ۵۰ روز وجود داشته باشد .اما امام در همان سال اول پیروزی انقلاب، قانون اساسی را به تصویب رساند.

رییس شورای عالی امنیت ملی، هدف مهم انقلاب اسلامی را  تشکیل نظام اسلامی دانست و گفت: اگر کسی فکر می کند انقلابی است، بداند که انقلابی بودن از دیدگاه امام ؛  اعتماد به قانون، اجرای قانون، اهتمام به اخلاق اسلامی، خود باوری و احترام به دیگران است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه انقلابی گری به معنای افراطی گری مردود است، گفت: وقتی به سیره و زندگی امام نگاه می کنیم باید مجموعه آن را در دستور کار قرار دهیم. برخی سخنان امام در پاسخ به یک حادثه  بیان شده و برخی کلمات راجع به یک موضوع و دریک مقطع تاریخی ابراز شده است. مجموعه کلام و راه امام تاکید بر اسلامیت و جمهوریت است.

دکتر روحانی ادامه داد: امام در سیره و راهشان ،  تشکیل دولت را برای اداره کشور و نهاد قانون را ضروری می دانست، امام اتکا بر آرای مردم را ضروری می خواند و این ها از محکمات راه، خط و سیره امام است.

رییس جمهوری افزود: امام با مردم انقلاب کرد، با مردم جلوی توطئه ها و تروریست ها را گرفت، با مردم انتخابات هایی شکوهمند انجام داد، با مردم و با جوانان در برابر متجاوزان ایستاد و در دفاع هشت ساله به پیروزی رسید و در برابر قدرت های تجاوزگر ایستادگی کرد. با مردم با استبداد و استعمار جنگید. همه جا کنار مردم و با مردم بود و میزان را رای مردم می دانست.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم خط، راه و سیره امام از یاد نرود، گفت: امام به همه اقشار مردم احترام می گذاشت به  اقشار کم درآمد و فقیر توجه خاصی داشت. امام به جوانان نگاه ویژه ای داشت و تفکرش همواره و تا پایان زندگی جوان بود و به جوانان عشق می ورزید. امام حقوق بانوان را در جامعه مورد احترام قرار می داد و امروز نباید بگذاریم خط و مسیر امام توسط عده ای تفسیر نابجا شود.

رییس جمهوری ادامه داد: وظیفه ما حفاظت از اسلام عزت بخشی است که امام برای مردم تفسیر کرد، ایشان اسلام سیاسی که قدرت مدیریت دارد را به ارمغان آورد و نباید این دیدگاه در انزوا قرار گیرد.

دکتر روحانی گفت: امام در سال های پایان زندگی پر برکتشان ، قدرت و توان دولت را با بهترین تفسیری که از فقه داشت، تبیین کرد. او هیچگاه در امور دولت مداخله نکرد و همواره هدایت می کرد همانطور که امروز رهبر معظم انقلاب در همه امور هدایتگر هستند.

رییس جمهوری با بیان اینکه در موضوع هسته ای با هدایت های رهبر انقلاب و حمایت مردم به پیروزی رسیدیم، گفت:امروز در نقطه امید بخش تری نسبت به ماه ها و سال های قبل قرار داریم . امروزمی توانیم به مردم بگوییم که دولت به همه وعده هایش در طول دو سال گذشته عمل کرده و تلاش می کند این وعده ها عملیاتی شود.

دکتر روحانی افزود:  امسال سال سوم کار دولت و سال مهمی است و دولت باید از فضای بوجود آمده پس از توافق هسته ای برای رشد و توسعه همه جانبه کشور بهره برداری کند. ایران اسلامی باید در بلندای ثروت ، قدرت و جایگاه ممتاز منطقه ای و بین المللی خود قرار گیرد.

رییس جمهوری به برگزاری انتخابات در سال جاری از سوی دولت اشاره کرد و گفت:باید زمینه را برای حضور مردم در یک انتخابات سالم، قانونی و شکوهمند تحت هدایت های رهبر معظم انقلاب فراهم کنیم.

دکتر روحانی افزود: در پیشگاه خدواند شکرگزاریم به خاطر انقلاب مردمی که عزت و خودباوری و ایستادگی علیه استبداد، استکبار و استعمار بوجود آورد. دولت نیز از اینکه مورد حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب است، شکرگزار است و امیدواریم در آغاز سومین سال کار دولت توفیق یابیم خادمان خوبی برای مردم و رهروان خوبی برای امام بزرگوار باشیم.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود با نثار سلام و درود به روح امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: امسال هفته دولت مصادف شده با میلاد با سعادت آن بزرگوار که افتخار همه ما است و ما در پناه آن حضرت هستیم.

دکتر روحانی افزود: هفته دولت یادآور شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدایی است که  در راه انقلاب و نظام فداکاری کردند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)  با تبریک هفته دولت به همه دست اندرکاران نظام اجرایی کشور گفت: تلاش های دولت در دوسالی که از عمر آن می گذرد جای تشکر دارد و باید قدردان تلاش های آنان باشیم به خصوص کار بزرگی که در مذاکرات هسته ای به منظور تثبیت حقوق مردم توسط تیم مذاکره کننده انجام شد.

وی با ذکر روایتی از امام جعفر صادق(ع ) درخصوص باز کردن باب نعمت در جامعه گفت: کسی که خوبی را می بیند و چشم بر آن می بندد و کار بزرگی را می بیند و شکرگزار نیست، باب خوبی و نعمت را در جامعه مسدود می کند. امیدواریم شاهد تحقق همه وعده های دولت و به ثمر رسیدن تلاش های آن ها در عرصه های مختلف باشیم

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.