×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تشکیل کارگروه رصد و پایش دارو و تجهیزات مصرفی بیماران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان


اولین کارگروه رصد و پایش دارو و تجهیزات مصرفی بیماران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل شد.

به گزارش گیلان پیام، با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نمایندگان سازمان های بیمه گر، نظام پزشکی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح اولین اولین نشست کارگروه رصد و پایش مستمر وضعیت عرضه دارو و تجهیزات مصرفی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
دکتر ارسلان سالاری – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص برگزاری این نشست، گفت: با عنایت به سیاست های کلان وزارت بهداشت در خصوص دسترسی آسان مردم اقصی نقاط کشور به دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز، ضرورت پایش مستمر وضعیت عرضه دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی بیماران در استان ها دو چندان شده است. در این راستا اولین نشست کارگروه رصد و پایش وضعیت دارو و تجهیزات استان گیلان با حضور اعضا برگزار شد.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل این کارگروه استفاده از فناوری های روز جهت تامین بهینه داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران تحت پوشش دانشگاه، پیشگیری از مصارف القایی و جلوگیری از تحمیل هزینه های غیر ضروری به مصرف کنندگان، ترویج فرهنگ صحیح تجویز و مصرف دارو و استفاده از اقلام تولید داخل در مقایسه با اقلام مشابه وارداتی، برقراری ارتباط مستقیم با ارایه دهندگان خدمات دارو و تجهیزات بیماران به منظور دریافت بلاواسطه اطلاعات از محیط پیرامون، انتقال سریع اطلاعات دریافتی از محیط به قرارگاه مرکزی مستقر در وزارت بهداشت همراه با تحلیل های احتمالی است. وی افزود: این کارگروه پس از رصد و پایش مسایل مربوط به تجهیزات و دارو به صورت منظم و هفتگی تشکیل جلسه خواهد داد تا پس از تحلیل مسایل مربوطه از بروز مشکلات احتمالی در زمینه دارو، تجهیزات و قاچاق آنها جلوگیری نماید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.