×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت آبفار گیلان خبر داد :  آبرسانی سیار به ۷۰ روستای مناطق کوهستانی استان


محب علی رنج ور افزود: با تامین اعتبارات لازم به دنبال تامین منابع آبی پایدار در این روستاها هستیم.
به گزارش گیلان پیام،وی با اشاره به اجرای طرح های آبرسانی و تامین اعتبارات مورد نیاز گفت: طرح آبرسانی به ۱۳روستای املش و ۱۹ روستای دهستان بلوکات رودبار با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دست اجراست که تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: به دلیل گرمای هوا، افزایش مصرف و کاهش منابع آبی، اهالی برخی روستاهای گیلان همچون دوگور صومعه سرا، بوجایه و سادات محله لاهیجان و ظفر محله ماسال در ساعات پیک مصرف با مشکل اُفت فشار آب مواجه می شوند.
رنج ور با اشاره به وجود ۶۲ باب تصفیه خانه آب در گیلان گفت: هم اینک ۴۰ تصفیه خانه فعال است و قرار است۲۲ تصفیه خانه دیگر نیز وارد مدار بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه از سال ۹۴ تا کنون هزار میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی در کشور اختصاص داده شده، تصریح کرد: سهم گیلان از این اعتبار۱۳۰ میلیارد تومان بود.
وی در ادامه اعلام کرد: در زمان کنونی هزار و ۸۰۰ روستا از ۲ هزار روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.
وی با بیان اینکه۳۰ درصد تاسیسات و خطوط آبرسانی روستایی گیلان فرسوده است افزود: اعتبارات لازم در این زمینه از محل اعتبارات استانی تامین می شود که کافی نیست، انتظار می رود با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی و کمک خیّران بتوان شبکه های آبرسانی روستایی را نوسازی کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان واگذاری طرح های آبرسانی به بخش خصوصی در قالب طرح BOT را در حل مشکلات حوزه آبرسانی موثر دانست.
رنج ور در ادامه گفت: قرار بود طرح جمع آوری فاضلاب ۱۳۰ روستا در کشور به شکل متمرکز با تامین اعتبار از محل بانک توسعه اسلامی انجام شود که ۵ روستای گیلان در شهرستان های رشت، آستانه اشرفیه، انزلی، صومعه سرا و رودسر جزء آن بود اما به علت افزایش بهای دلار اجرای این طرح متوقف شد.
وی در پایان اعلام کرد: ۲۳ پروژه در ۲۴ روستا با جمعیت۱۶ هزار نفر و با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار شامل ۲ مورد بهسازی چشمه، ۵ حلقه حفر چاه، ۵ مخزن، ۶۵ کیلومتر لوله گذرای، ۱۰ ایستگاه پمپاژ و ۶ سیستم کلرزنی در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.