×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد:  نقش بی بدیل منطقه آزاد انزلی در ایجاد کریدورهای تجاری

کریدورهای بین المللی شمال جنوب و مسیر تجاری جدیدی که با محوریت این منطقه از سال گذشته میان چین، قزاقستان و ایران برقرار شده از مزیت های ژئواستراتژیک منطقه آزاد انزلی قلمداد می شود.

به گزارش گیلان پیام، دکتر رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی صما(صدای مهندسی ایران) برنامه ها و چشم اندازی های پیش روی منطقه را در حوزه های مختلف تشریح نمود.
منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد ایران در دریای خزر از ویژگی های متمایزی برخوردار می باشد و ظرف سال های اخیر با درخشش خیره کننده ای در مسیر رشد و توسعه زیرساختی، خود را به کانون فعالیت های اقتصادی کشور در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر تبدیل کرده است. این منطقه از سال ۸۴ در بخش هایی از شهرستان های انزلی و رشت به صورت عملی شروع به کار کرده و دارای دو بندر انزلی و مجتمع بندری کاسپین است و از زیرساخت های مناسبی همچون فعالیت بورس کالا، بانک، بیمه، صرافی، مرکز نمایشگاهی و… جهت بهره برداری فعالان اقتصادی از مزایا و معافیت های قانونی برخوردار می باشد. سرمایه گذاران این منطقه از مزایا و معافیت های قانونی همچون آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد، تضمین کامل سرمایه های خارجی و سود حاصل از آنها، امکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله، امکان مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات یدکی جهت تولید کنندگان منطقه، امکان ورود اتباع خارجی از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز مناطق بدون نیاز به صدور روادید بهره مند می باشند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.