×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان :  تشکیل شورای سیاست گذاری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شصت و یکمین نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه، از تشکیل شورای سیاست گذاری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد.
به گزارش گیلان پیام،دکتر ارسلان سالاری – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در شصت و یکمین نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه با اشاره به مسایل و مشکلات پیش رو دانشگاه، برای برون رفت از وضعیت فعلی همدلی و همراهی بیش ار پیش همه پرسنل دانشگاه را خواستار شد.
وی با بیان این که که دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سابقه سی ساله خود دارای ۱۶ هزار پرسنل، ۴۵۵ عضو هیات علمی و شش هزار دانشجو می باشد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از لحاظ زیر ساخت ها و امکانات با سایر دانشگاه های علوم پزشکی در کشور که بعد از دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاسیس شده اند، فاصله زیادی دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مباحث عمرانی و سایر مشکلات در دانشگاه، گفت: برای رفع مسایل پیش رو باید با تدبیر و همفکری مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان را رفع کنیم. در عین حال باید به فکر بیمارستان جنرال و مگاهاسپیتال در استان باشیم.
وی با اشاره به برگزاری یکصد و نهمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در مشهد، اظهار داشت: امیدورایم از سهمیه نیروی انسانی ای که به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اختصاص داده شده، بتوانیم همه نیازمندی های پرسنلی و اعضا هیات علمی را رفع کنیم. در این خصوص به شخصه پیگیر این مهم هستم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی دانشگاه و وضعیت اقتصادی نامناسب، دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیاز به همفکری و پیگیری های مستمر است و در این خصوص برای پیشرفت و ارتقا دانشگاه از تجربیات اساتیدی که در کسوت مدیریتی بودند و هستند، بهره مند خواهیم شد. در این راستا، قطعا” فکرهای جدید می تواند منجر به بهبود روند شود. وی افزود: با تشکیل شورای سیاست گذاری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از تجربیات پیشکسوتان و پتانسیل جوانان، استفاده خواهیم کرد.
دکتر سالاری در ادامه با بیان این مطلب که دانشگاه نسل سوم و چهارم چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، گفت: اما تحقق این مهم، منوط به داشتن دانشگاه نسل اول و دوم مناسب است. وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت حوزه های مختلف، نمی توان بدون در نظر گرفتن دیدگاه صاحب نظران آن حوزه، برای همه نسخه یکسان پیچید، بی شک مشکلات در حوزه زیر ساخت ها و نبود تجهیزات مورد نیاز نیز می تواند موجب نارضایتی مردم و جامعه شود.
وی در پایان با اشاره به تجمیع دانشکده ها در مجتمع دانشگاهی سایت لاکان، یادآور شد: صرفه جویی در هزینه ها، افزایش درآمد اختصاصی دانشگاه، استفاده از ظرفیت خیرین سلامت و ساماندهی املاک دانشگاه، از دیگر موارد حایز اهمیت است. در این خصوص خواستار همراهی، همکاری و همدلی اساتید دانشگاه هستیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.