×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست استانداری گیلان در جلسه شورای اداری استان:  مشارکت حداکثری مردم اولویت مجریان انتخابات است

سرپرست استانداری نقش مدیران در افزایش میزان رضایتمندی مردم را بسیار موثر دانست و گفت: مشارکت حداکثری مردم در برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و باشکوه اولویت، مجریان انتخابات است که این امر بایستی مورد توجه همگان باشد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد با بیان اینکه ما امروز در جهان و منطقه شاهد حوادث گوناگونی هستیم، اظهار داشت: این حوادث گاه به تنش میان کشورها و مناطق و یا تقویت گفتگو،صلح و دوستی به وجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه منطقه ما یعنی خاورمیانه و حوزه خلیج فارس نیز از این قاعده مستثنی نیست، افزود: بی شک برخی از ناآرامی‌ها به سبب برنامه‌های ضد ایرانی ترامپ و انگلیس بوده است.
سرپرست استانداری گیلان تصریح کرد: ترامپ به دنبال ایران هراسی در منطقه است تا بتواند بیشتر سلاح خود را به کشورهای منطقه و عربی بفروشد.
وی امنیت ملی را یکی از اصول حاکمیت کشور عنوان کرد و گفت: مسلماً سیاست خارجی ما براساس اصل منافع ملی و بر پایه اصول عزت،‌ حکمت و مصلحت مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
دکتر زارع با اشاره به اینکه همواره سیاست تنش‌زدایی و تقویت صلح و دوستی مبنای سیاست خارجی دولت تدبیر و امید بوده است، اظهار داشت: در مقابل هر تهدیدی که برای کشور و امنیت ملی ما باشد، جمهوری اسلامی ایران نیز با تکیه بر ایمان، هدایت رهبری، تدابیر ریاست جمهوری، وفاق،‌ اتحاد و همدلی مسئولان و مردم و نیز امتیازات ژئوپلتیکی خود به اقدام متقابل دست خواهد زد.
وی به شکل گیری رویداد بزرگ سیاسی و اجتماعی ملی در دوم اسفند ماه سالجاری اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری انتخابات پیش‌رو به واسطه حساسیت شرایط بین‌المللی، داخلی و آینده نظام سیاسی کشور، بسیار مهم است.
سرپرست استانداری گیلان تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و باشکوه، اولویت مجریان انتخابات است که این امر بایستی مورد توجه همگان باشد.
وی با بیان اینکه مشارکت عمومی یکی از مهمترین ارکان مشارکت سیاسی در همه نظام‌های حاکمیتی است، افزود: بدیهی است به طریق اولی، این موضوع مورد توجه مردم آگاه ایران اسلامی بوده و هست.
دکتر زارع خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: برای تقویت مشارکت عمومی شما مدیران باید با انجام خدمات بهینه، خوب و مطلوب، زمینه ساز رضایت بیشتر مردم از خدمات دولت و نظام در راستای تحقق حضور حداکثری مردم عزیز در انتخابات باشید.
وی با اشاره به اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید از مناسبت‌های مختلف برای ایجاد ارتباط بیشتر با مردم بهره‌گیری کنند، اظهار داشت: مدیران در ساعات غیر اداری و در مناسبت های مختلف با حضور در مساجد، نمازهای جماعت و جمعه و برقراری ارتباط بیشتر با مردم در اماکن عمومی خصوصا در این اماکن نسبت به پاسخ به درخواست های آنان و البته اطلاع رسانی خدمات انجام شده در راستای افزایش رضایت مردم اقدام کنند.
سرپرست استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی مشترکان اداری،خانگی، صنعتی و خدماتی استان تاکید و تصریح کرد: ایران در مقایسه با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته اتلاف انرژی زیادتری دارد.
وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی باید نسبت به اجرای ضوابطی که هیئت محترم وزیران در خصوص طرح های کاهش مصرف برق ابلاغ نموده است اهتمام جدی داشته باشند و چنانچه اداره و یا نهادی ضوابط ابلاغی را رعایت نکند ، پس از ارزیابی ، شرکت توزیع برق موظف به قطع موقت برق آن دستگاه میباشد.
سرپرست استانداری گیلان با اشاره به موضوع شعار اقتصادی و محوری سال تاکید کرد تا از ظرفیت های گوناگون اشتغال استان بیشتر استفاده شود.
سرپرست استانداری گیلان به در پیش بودن ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره و خاطر نشان کرد: اقداماتی به منظور تقدیر و تجلیل از خبرنگاران، به مناسبت این روز در سال‌های اخیر انجام شده که انتظار دارم امسال بیش از سال‌های گذشته، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، شهرداران و بخشداران از اصحاب رسانه خصوصاً خبرنگاران عزیز و پرتلاش حوزه ذیربط خود که در همه عرصه‌ها به انعکاس فعالیت های ارزشمند مردم و خدمات دولت و نظام می‌پردازند تقدیر و تجلیل به عمل آورند.
وی در بخش دیگری از جمعبندی خود بابیان اینکه نهم مرداد روز اهدای خون سالم است، گفت: بدیهی است که اهدای خون ، اهدای زندگی است و لذا باید با آموزش، این نگاه را در جامعه بیشتر اشاعه داد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.