×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست استانداری گیلان :  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با الگوسازی از سیره شهدا امکان پذیر است

سرپرست استانداری در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان گفت: با الگوسازی از سیره شهدا در راستای اشاعه سیره فکری و عملی شهدا با روش های گوناگون از جمله برگزاری یادواره های شهدا میتوان ارزش های فرهنگی و معنوی حفاظت و پاسداری و دفاع از میهن و تفوق ایدئولوژی توحیدی را به نسل جوان امروز منتقل کرد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان زارع در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تجلیل از شهیدان ، آنانی که به مدارج عالی معنوی و فضیلت ها رسیده اند، به هر روش و شیوه ای سبب انتقال مفاهیم معنوی به نسل امروز می شود که دارای اهمیت بسیار است.
زارع ادامه داد: یادواره شهدا در راستای اهداف آرمانی انقلاب اسلامی برگزار میشود و لذا نباید مورد سوء استفاده و بهره برداری های انتخاباتی و جناحی قرار گیرد.
سرپرست استانداری گیلان با اشاره بر ضرورت کیفیت بخشی بیشتر یادواره های شهدا و حفظ و تقویت وحدت و انسجام جامعه،به نقش کار گروه های شهرستانی اشاره کرد و گفت: برنامه ها و خصوصا سخنرانی های یادواره ها و مراسم بزرگداشت شهدا باید متناسب شرایط روز جامعه و خواسته های مخاطبان به ویژه جوانان باشد.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مدارس، مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها به عنوان پایگاه آینده سازان ایران اسلامی ادامه داد: اجرای طرح جمع آوری اسناد و دانشنامه دفاع مقدس ، شهدا و ایثارگران گیلان به عنوان سند هویت فرهنگی استان نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه است.
زارع در بخش پایانی سخنان از کمیته های مختلف شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز خواست تا بر اساس برنامه های مدون این شورا اقدامات خود را به انجام رسانند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.