×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در یادواره شهدای گیلانی عملیات رمضان:  شهدا،فدائیان اسلام و قرآن هستند

کارشناس دینی مجلس شهدا را مجلس اتمام حجت دانست و گفت: شهدا برندگان مسابقه عالم هستی هستند.
به گزارش گیلان پیام،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی ماندگاری،استاد حوزه و دانشگاه در یادواره سردار شهید «میثم محمدبیگلو»و ۹۶ شهید گیلانی عملیات رمضان که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان،در گلزار شهدای رشت برگزار شد، مجلس شهدا را مجلس اتمام حجت دانست و اظهار کرد:‌ شهدا ترجمان قرآن و حجت خدا بر ما هستند.
وی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا یک تلنگر است،افزود:‌شهدا ما را دعوت کردند تا از خواب غفلت بیدار شویم.عده‌ای در عالم مردند و عده‌ای بردند و شهدا برندگان مسابقه عالم هستی هستند و براساس آیه «الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا؛ کهف – ۱۰۴» کسانی که همه عمرشان به دنبال ثروت و شهرت و شهوت و قدرت بودند باختند.
این کارشناس دینی با اشاره به علامات برد شهدا در قرآن، خاطرنشان کرد:‌ والدین شهدا والدین مدال‌آوران قرآنی هستند و براساس آیه «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ؛ صف – ۲» خدا عاشق شهداست، زیرا شهدا به دنبال غیر خدا نبودند.
ماندگاری آیه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ…؛ توبه – ۱۱۱» را دومین علامت برد شهدا دانست و تصریح کرد:‌ شیطان خریدار حرام‌خوار و بی‌حیا و شهوت‌ران است، اما خدا به قیمت بهشت خریدار شهداست.
وی آیه «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ…؛ بقره – ۱۵۴»را مصداق حیات جاودان شهدا دانست و گفت:‌ آیه «تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَهُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا…؛ قصص – ۸۳» نیز چهارمین علامت برد شهداست، زیرا شهدا در دفاع مقدس به دنبال نام و عنوان نبودند و به تاسی از شهدای کربلا می‌خواستند گمنام باشند.
مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ آل عمران – ۱۶۹» شهدا را هم‌مقام اولیای الهی دانست و ادامه داد:‌شهدا در بهشت خصوصی خدا هستند.
ماندگاری با بیان اینکه آیه «وَمَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاءِ؛ ۶۹ – نساء»یکی دیگر از علامت‌های برد شهداست،تاکید کرد:‌انبیا و اولیای الهی برای هدایت مردم بسیار تلاش کردند،اما همه برنده نشدند؛ این در حالی است که بیشترین برندگان عالم هستی در عصر ما هستند و مردم ایران به برکت وجود امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و بیش از چهارهزار امامزاده مدال‌آور شدند.
وی ولایت را نجات‌بخش انسان دانست و خاطرنشان کرد:‌شهدا با تمسک به ولایت پرواز کردند، اما برخی با مقابله با ولایت سقوط را برگزیدند.
این کارشناس دینی یاران خدا را مصداق آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ؛ محمد – ۷» دانست و متذکر شد:‌ اگر می‌خواهیم خدا را یاری کنیم باید دین خدا را یاری کنیم، ارزش‌های دین خدا را یاری کنیم و ولی خدا را یاری کنیم.
ماندگاری شهدا را فدایی اسلام و قرآن دانست و عنوان کرد:‌ امروز حضور در نماز جمعه، راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و رای دادن به فرد اصلح در انتخابات همانا یاری دین خداست. کشور ما و ملت ما شایسته مشکلات کنونی نیست و این مشکلات از اسلام و انقلاب و ولایت نشات نگرفته، بلکه انتخاب‌های ما چنین وضعیتی را ایجاد کرده است. یاری دین خدا با حزب‌بازی و ستادبازی نمی‌شود.
وی با بیان اینکه ساختار جامعه ما هنوز در تراز جامعه قبل از ظهور نیست، اضافه کرد:‌ شهدا کشته ارزش‌های دین خدا هستند و لذا امروز دشمنان این ارزش‌ها را هدف گرفته‌اند. اگر ولایتمدار باشیم و دین خدا و ارزش‌های الهی را یاری کنیم، عنایت امام زمان(عج) شامل حال این کشور و نظام خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.