×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ناصر حاج محمدی شهردار رشت:   صنعت ساختمان در ایران یک صنعت وارداتی و بی هویت است

شهردار رشت در نشست تخصصی تشریح برنامه های تدوین شده در راستای احیاء بافت و ساختمانهای تاریخی شهر در خصوص بحث مداخله و حق ورود شهرداری ها در راستای تغییر بافت ها زبان داشت: این یک بحث کاملا کارشناسی است و مداخله شهرداری در بافت های شهری در راستای تغییر در نحوه کسب و کار، مراودات روزمره و تعیین نقش شهر سازی نوین در بافت های قدیمی است.

به گزارش گیلان پیام،ناصر حاج محمدی با اشاره به اهمیت بناهای قدیمی در هویت شهری تصریح کرد: در کشورهایی چون آلمان و … معمولا تاریخ قدمت بنا بر روی بنا نصب شده و این نشان از اهمیت بناهای تاریخی دارد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد شهر جدید برای بافت های جدید افزود: صنعت ساختمان در کشور ما یک صنعت وارداتی و بی هویت است. در ایران بافت معنی ندارد، همواره شاهد ساختمان های ناهمگون در کنار هم هستیم.
شهردار چهره شهرهای ایران را خسته کننده خواند و یادآور شد: مداخله در بافت درست مانند عمل جراحی است، همانگونه که کوچکترین اشتباه در جراحی یا سبب از بین رفتن عضو و یا سبب مرگ بیمار خواهیم شد مداخله نادرست در شهرها نیز زمینه فلج شدن و یا نابودی شهر را در پی خواهد داشت.
ناصر حاج محمدی با قدردانی از مصوبات درست و دقیق شورا در اجرای پروژه های توسعه ای بیان داشت: مداخله در شهر باید با دقت بالایی انجام پذیرد.
وی در پایان گفت: امروز یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه بافت های تاریخی کم کاری دانشگاههاست، دانشگاهیان، متخصصین و صاحب نظران امر امروز باید بیش از دیگران در تغییر بافت های تاریخی ورود کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.