×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جلسه “هم اندیشی و تصمیم برای تابلوهای تصاویر شهدا و نقاشی دیوار بیرونی گلزار شهدا” برگزار شد


جلسه ای برای تصمیم گیری در مورد تصاویر شهدا در سطح شهر و نقاشی دیوار بیرونی گلزار شهدا به میزبانی فرمانده سپاه قدس گیلان در دفتر سردار محمد عبدالله پور با حضور ناصر حاج محمدی شهردار رشت، محمد حسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت و سجاد محجوب رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت، علیرضا حسنی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و همچنین حضور معاون بنیاد شهید استان گیلان و رییس ستادکنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان برگزار شد.
به گزارش گیلان پیام ،ناصر حاج محمدی شهردار رشت در این جلسه با اشاره به قداست و تکرار ناشدنی بودن خون این شهیدان تاکید کرد که باید به نحو احسن از مقام شامخ شهدای شهر رشت تجلیل شود.
وی تاکید کرد وظیفه شهرداری رشت است که به بهترین نحو به پاسداشت خون شهدا از این عزیزان تجلیل نماید.
شهردار رشت تاکید کرد که المان ها باید از جنس عالی و بهترین متریال ها باشند و دادن فراخوان برای طراحی یادمان ها و المان ها را با اهدای جوایز به طرح های برتر در نظر گرفت و اجرای کار توسط هنرمندان زبده و همکاری دانشگاهیان در این مهم را شرط دانست.


محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار ضمن ارج نهادن به مقام شهدای شهر رشت یادی از خاطرات شهدا و همچنین کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان داشت و تشکر ویژه از شهرداری رشت برای مشارکت و اجرای خوب کنگره ۸۰۰۰ شهید داشت و تشکیل کارگروهی برای طراحی و ساخت یادمان و المان شهدا و تهیه فیلم و مستند و … فعالیت های مختلف فرهنگی را برای آشنایی جوانان و نوجوانان با شهدا و فرهنگ شهادت را الزامی دانست.
محمد حسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با تاکید بر رسالتی که بر دوش همه برای پاسداشت مقام شهدا وجود دارد گفت درزمینه پاسداشت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فقط شورا و شهرداری به تنهایی نمی توانند عهده دار مسئولیت باشند بلکه مشارکت تمامی ادارات و سازمانهای فرهنگی شهر و استان لازم و دراین راستا باید هم افزایی لازم صورت پذیرد.
وی از اقدامات انجام شده شورای شهر رشت و شهرداری در خصوص مقوله مهم بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به موارد زیر اشاره کرد.
مشارکت و اجرای فعالیتهای متنوع فرهنگی و هنری ازقبیل تئاتر خیابانی برگزاری نمایشگاههای عکس و به همت شورا و شهرداری رشت.
ساخت المانهای مربوط شهدا و نصب تصاویر شهدا والامقام در سطح شهر از جمله کارهایی دانست که انجام پذیرفته است.
عاقل منش باتوجه به نزدیک بودن سالگرد شهادت شهید مدافع حرم بابک نوری هریس و با اعلام کمیسیون نامگذاری و با تصویب شورای اسلامی شهررشت یکی از خیابانهای این شهر به نام این شهید نامگذاری شد.
سجاد محجوب رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت با اشاره به مقام شامخ شهیدان و لزوم پاسداشت شهدا و رواج فرهنگ شهادت در جامعه را یکی از دغدغه ها ی اصلی خود در ادامه دادن راه شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها دانست که با ساخت المانها و یادمانها در سطح شهر رشت حفظ و زنده نگه داشته می شوند. وی همچنین از اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری سخن گفت و ساخت یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت که حدود هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته و احداث یادمان شهدا در شهرک مسکن مهر را که عملیات اجرایی آن پس از ابلاغ طرح از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس آغاز خواهد شد یاد آور شد.
ساخت المان شهدای مدافع حرم، ساخت المان سردار شهید قلی پور و ساخت المان شهیدان شمسی پور را از جمله کارهایی برشمرد که توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری انجام گرفته است.
محجوب افزود از ابتدای شروع بکار در سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری یکی از دغدغه های اصلی خود را برگزاری بزرگداشت و کنگره شهدا دانست.
رییس سازمان همچنین اشاره به تذکراتی که با اداره برق در خصوص نصب تابلوهای تمثال شهدا بر روی تیرهای چراغ برق بلوارها داشته کرد و به دلیل سنگینی و فشار مضاعف تابلوها عنوان داشت که تیره برق ها توان و ایستایی لازم را ندارند و در شرایط جوی نامساعد مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.همچنین با توجه به وضعیت آب و هوا و بارندگی ها، رنگ تصاویر شهدا از لحاظ بصری و زیبایی، مستهلک شده اند لذا با توجه به هزینه بالای ساخت پایه های جدید و تعویض تصاویر مساعدت و همکاری لازم در خصوص مشارکت سایر سازمانها و ارگانها را لازم دانست./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.