×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت در نود و نهمین جلسه شورا:  آغاز پروژه شهر هوشمند تا پایان سال


شهردار رشت با اشاره به اقدام در خصوص شهر هوشمند تصریح کرد: امیدواریم طی سال جاری بتوانیم نقشه های شهر رشت را GIS کرده و هر شهروند بتواند از خانه خود مشخصات خانه و پلاک ثبتی خود را دریافت کند و نیاز به مراجعه به شهرداری نداشته باشد.
به گزارش گیلان پیام،شهردار شهر رشت با اشاره به اقدامات خود از زمان آغاز به کار اظهار داشت: طی دو هفته گذشته اقدامات لازم جهت شناخت و آشنایی با پرسنل شهرداری، مقامات استان و دستگاه های اجرایی و نشست هایی در این راستا صورت پذیرفت.
ناصر حاج محمدی با اشاره به سفر خود به تهران افزود: با مذاکراتی که در تهران انجام شد اتفاقات مثبتی در بحث زباله سوز و همچنین اختصاص بودجه ۲۳۰ میلیارد تومانی رخ داده است که تمام آن در سال ۹۸ دریافت خواهد شد.
شهردار رشت با اشاره به گفتگو با دکتر نوبخت تصریح نمود: امروز به بنده اطلاع داده شد که کل درخواست های مطروحه ابلاغ شده است. همچنین نشست های بسیار خوبی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی داشته ایم که امیدواریم سبب خیر باشد.
حاج محمدی با اشاره به چارت سازمانی رسمی شهرداری رشت تاکید کرد: افرادی که خارج از چارت سازمانی هستند می بایست به بخش های دیگر چارت بروند تا شهرداری به صورت قانونمند کار خود را ادامه دهد. این آشفتگی باعث بروز مشکلات اقتصادی در حقوق ماهیانه شهرداری شده بود که تمامی افراد خارج چارت از سمت خود کنار گذاشته شده اند.
شهردار رشت با اشاره به برخی از مسائل مطرح شده در رسانه ها، گفت: بنده از روز اول ۴ سمت را مطرح کرده ام که این تعداد از روز نخست تا پایان کار به همین میزان باقی خواهد ماند.
وی تاکید کرد: مجموع معاونین و مدیران قطعاً از جمع نیروهای شهرداری خواهند بود و امیدوارم که شهردار بعدی رشت از میان مدیران شهرداری باشد و این اتفاق برای بنده در شهرداری های قبلی رخ داده بود.
وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر این آزادی انتخاب را به شهردار داده اند و همه دوستان شورایی می توانند پیشنهادات خود را ارائه نمایند. اگر شهرداری رشت را یک اتوبوس در نظر بگیریم نمی توان به همه سرنشینان یک فرمان و ترمز و کلاچ و گاز داد زیرا قطعاً آن اتوبوس به مقصد نمی رسد اما بحث مشورت موضوعی کاملا متفاوت است که قطعاً صورت خواهد پذیرفت.
وی با اشاره به چابک نبودن سیستم شهرداری رشت، بیان داشت: این زنگ خطری برای شهرداری رشت است اما باید از همه افراد به مناسب ترین شکل ممکن استفاده شود. ما روزانه در شهرداری رشت ۶۰۰ میلیون تومان حقوق می دهیم و از روزی که بنده در شهرداری رشت آغاز بکار کرده ام، بیشتر از ۲۵۰ میلیون تومان درآمد در شهرداری نداشته ایم و با این تفاسیر در حقوق دادن هم به مشکل بر خواهیم خورد.
حاج محمدی با تاکید بر بدهی های بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان شهرداری رشت، افزود: شهرداری رشت هنوز به بنده تحویل داده نشده است و باید گزارشی در خصوص نیروی انسانی، درآمد، تملک و… به بنده داده شود. شهرداری های بزرگ همانند مشهد، سازمان سرمایه گذاری آن بودجه بیشتری نسبت به خود مجموعه شهرداری دارند. در هفته ای که گذشت نخستین قرارداد در شهرداری رشت منعقد شد.
شهردار رشت با اشاره به آب گرفتگی های اخیر در سطح شهر رشت، بیان داشت: نباید اینگونه باشد که با هر بارش باران چنین مشکلاتی رخ دهد و آب گیری معابر اتفاق بیفتد. بنده از تمامی نیروهای شهرداری کار میخواهم. در نخستین اقدام نهضت آسفالت را راه اندازی خواهم نمود. ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود یکی از آرزوهای مردم شهر رشت است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال حداقل یک نقطه از شهر را پاکسازی کنیم.
وی با اشاره به مشکل در دسترس نبودن طرح ممیزی به روز در شهرداری رشت، گفت: یکی از راه های اصلی درآمد پایدار در شهرداری ها عوارض است و باید به این نتیجه برسیم که ماده ۷۷ و… نمی تواند درآمد پایدار باشد. امروز شهرداری بزرگترین بدهکار است.
حاج محمدی تصریح کرد: مردم شهر رشت باید بنده را در سطح شهر ببینند نه در داخل اتاق محل کار. بنده بدون اطلاع قبلی در سطح شهر حضور خواهم داشت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.