×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۵۰ درصد جمعیت هدف در گیلان به پویش ملی کنترل فشار خون پیوستند


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اندازه گیری و ثبت فشار خون بیش از ۵۰ درصد جمعیت هدف گیلان در بسیج ملی کنترل فشار خون طی هفته اول فاز اجرایی این طرح، خبر داد.


به گزارش گیلان پیام، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ثبت فشار خون بیش از ۵۰ درصد جمعیت هدف استان در بسیج ملی کنترل فشار خون خبر داد و گفت: از آغاز فاز اجرایی تا پایان هفتمین روز اجرای این طرح (تا ۲۴ خرداد ماه جاری)، با مراجعه داوطلبانه مردم به مراکز ارایه دهنده خدمت ثابت و سیار (پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت، بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان، آزمایشگاه ها و داروخانه ها) و ثبت فشار خون در سامانه های یکپارچه بهداشت (سیب) و سلامت، فشار خون ۳۶۰۹۹۳ نفر معادل بیش از ۵۰ درصد جمعیت هدف گیلان اندازه گیری و ثبت شد.
وی ضمن تشکر و قدر دانی از تلاش تمامی مسوولان، کارکنان و دست اندرکارانی که برای اجرای این طرح ملی در گیلان فعالیت می کنند، اظهار امیدواری کرد با مشارکت همه سازمان ها و استقبال خوب مردمی این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد و در پایان اجرای برنامه، اهداف مورد نظر حوزه سلامت محقق شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر، ۱۸۴۸ مکان ارایه دهنده خدمت برای اجرای این طرح در سراسر استان فعال است و علاوه بر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، ۲۱۱۰ کاربر نیز در پایگاه های موقت، ثابت و سیار در سطح استان جهت اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری می کنند.
گفتنی است: فاز اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور از ۱۸ خردادماه در گیلان نیز شروع شده و تا پایان ۱۵ تیرماه ۹۸ ادامه دارد. در این راستا شهروندان می توانند با ارایه کارت ملی، برای دریافت خدمات رایگان سنجش فشار خون، به مراکز ارایه دهنده خدمت (پایگاه های سلامت، موقت، ثابت و سیار) مراجعه کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.