×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
امضاء تفاهم نامه همکاری بین سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری گیلان

استاندارری

تفاهم نامه همکاری بین سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری گیلان امضاء شد.

به گزارش گیلان پیام ،به منظور تحقق اهداف توسعه فرهنگی استان و استفاده از قابلیت‌ها، امکانات و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی استان برای توسعه و رونق فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری با نگاه ملی و برقراری و گسترش همکاری و هم افزایی و ارتقای جایگاه سینما در استان تفاهم نامه ای به امضای دکتر نجفی استاندار گیلان و دکتر حجت ا… ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری رسید.

استاندار در این نشست با اشاره به اینکه شهر رشت جزو اولین شهرهایی بود که در سالیان دور سینما داشته است گفت : باید به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی بخشی از سرگرمی ها و تفریحات در بین اقشار مختلف مردم را در حوزه ی سینما تعریف نماییم.
وی کمک به حوزه فرهنگ را خدمت به دین و نظام مقدس  جمهوری اسلامی دانست و افزود : با نهادینه کردن فرهنگ و هنر در بین فرزندان می توانیم اثر بخشی بیشتری در کارها مشاهده نماییم.
دکتر نجفی به ۵ کشور همسایه دریای خزر اشاره و تصریح کرد: ارتباط تجاری با این کشورها در حال شکل گیری است و باتوجه به اینکه مشترکات زیادی داریم می توانیم در حوزه ی تعاملات فرهنگی و تولید آثار سینمایی نیز گامهای موثری برداریم.
وی به اهداف تفاهم نامه مذکور اشاره کرد و گفت : توسعه فرهنگی، استفاده از ظرفیت استان در تقویت و ارتقای فعالیت های سینمایی و ایجاد هم افزایی در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری مشترک از هدف های انعقاد این تفاهم نامه است.
نماینده عالی دولت در گیلان استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش های توسعه فضاهای فرهنگی در کنار مجتمع های تجاری را ضروری عنوان و خاطر نشان کرد : این تفاهم نامه فرصت بسیار خوبی است تا با فراهم کردن امکانات سخت افزاری فضاها را برای افزایش مخاطبین آماده نماییم.

در این نشست معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، انجمن سینمای جوان را یکی از دستاوردهای ویژه و از تجربه های خوب دانست و گفت : این انجمن یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و مدنی است که با ۶۰ شعبه فعال در کشور برای ارتقا فرهنگ کشور در حال فعالیت است.
دکتر حجت ا… ایوبی با اعلام آمادگی برای برگزاری جشنواره های ملی متناسب با هر یک از استانهای کشور افزود : با پیشنهاد انجمن سینمایی جوان استان گیلان آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره فیلم و عکس با همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر را داریم.
وی سرمایه گذاری بخش خصوصی را در ساخت سینما بسیار ضروری دانست و خاطر نشان کرد : با تشویق و حمایت بخش های دولتی سرمایه گذاران می توانند با ساخت مجتمع های تجاری و سینما تحرکی در بخش فرهنگ جامعه به وجود بیاورند.

در ادامه فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از راه اندازی سامانه دبیرخانه جشنواره دریای کاسپین در گیلان خبر داد و افزود : با این اقدام می توانیم با کشورهای حاشیه خزر در تولید فیلم و آثار هنری تعامل بیشتر داشته باشیم./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.