×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
امام جمعه رشت تأکید کرد:  استفاده از نیروهای ارزشی در رأس امور/ضرورت توجه به شایسته سالاری

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انتصابات باید براساس شایسته سالاری انجام شود که متاسفانه برخی مدیران چنین شایستگی ندارند، گفت: بهره گیری از نیروهای ارزشی در رأس امور ضروری است.

به گزارش گیلان پیام به نقل از مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر با اشاره به اینکه سوم خرداد اوج اقتدار ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشت، اظهار کرد: رزمندگان ایرانی در عملیات بیت المقدس با ایمان به خدا و اطاعت از امام خمینی (ره) موفق شدند با دستان خالی در برابر دشمن ایستادگی کرده و خرمشهر را بعد از یک سال و چند ماه اسارت آزاد کنند.

وی با بیان اینکه در این عملیات بیش از ۱۹ هزار نفر توسط رزمندگان ایرانی اسیر و بیش از ۱۶ هزار نفر نیز کشته شدند، افزود: نیروهای رزمنده گیلانی نیز در این عملیات نقش مهمی ایفا کردند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به نوزدهم ماه مبارک رمضان شب ضربت خوردن حضرت علی (ع)، گفت: ایستادگی در برابر ظالمان و کمک به مظلومان و نیازمندان از مهم‌ترین ویژگی‌های امام علی (ع) بود.

وی بر لزوم الگوبرداری مسئولان از ویژگی‌های فردی و اجتماعی حضرت علی (ع) تأمید و بیان کرد: اطاعت از خداوند متعال، جهاد در راه خدا و رهایی از شیطان سه خط روشن حضرت علی (ع) بود که باید برای مسلمانان الگو باشد.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به توطئه‌های جدید دشمن علیه نظام مقدس اسلامی، تصریح کرد: استکبار جهانی، امپراطوری رسانه‌ای غرب را در جبهه‌های اقتصادی و فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از حربه‌های دشمن دور کردن جوانان ایرانی از دین و انقلاب است، گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال این بوده که زمینه انحرافات اخلاقی و فکری را برای جوانان ما فراهم کند.

آیت الله فلاحتی به ویژگی حاکمان اسلامی از نگاه امیر المومنین علی (ع) نیز اشاره کرد و افزود: پایبندی کامل به اصول دین، اجرای عدالت و توجه به معنویات و ساده زیستی از جمله این ویژگی‌های بوده که باید از سوی حاکمان اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز شاهد ترویج اشرافی گری به ویژه در میان مسئولان هستیم، بیان کرد: استفاده از نیروهای ارزشی در رأس امور لازم و ضروری است. در انتصابات باید بر اساس شایسته سالاری عمل شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه برخی از مسئولان شایستگی لازم برای تصدی امور را ندارند، ادامه داد: مردم این موضوع را می‌دانند ضمن اینکه از مسئولی که با کت و شلوار اتو زده به سراغ مردم می‌آید نمی‌توان زیاد توقع داشت.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خود می‌فرمایند بعضی مصوبات مجلس بوی غربی می‌دهد و در تراز قانون نبوده و نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.

وی در ادامه با مطرح کردن این سوال که آیا مجلس دهم در تراز انقلاب بوده است، اظهار کرد: مجلس می‌توانست در زمینه اختلاس و فسادهای اداری و همچنین نبود نظارت بر قیمت‌ها ورود کند اما متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بیان دردهای مردم از طریق تریبون نماز جمعه تنها به دلیل ناتوانی مسئولان در زمینه حل آنها است، افزود: امیدواریم برخورد قاطعی با لجام گسیختگی در زمینه قیمت اقلام انجام شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.