×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان :  لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه برای بهینه سازی مصرف

عظیم بلبل آبادی؛ مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در نشست خبری  به تبیین مقوله مدیریت مصرف پرداخت و گفت: مدیریت مصرف باید به شدت و بطور جدی در همه ایام سال پیگیری، دنبال و فرهنگ سازی شود و برای تحقق این مهم در بخش بسترسازی و فرهنگ سازی، نیازمند کمک و همکاری مستمر و مداوم صاحبان قلم و اندیشه هستیم.

به گزارش گیلان پیام،مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به اهم اقدامات شرکت در راستای مدیریت استفاده بهینه از انرژی برق اشاره کرد و افزود: راهکارهای متفاوتی برای تأمین برق پایدار مشترکین اتخاذ شده است از جمله این راهکارها، اجرای طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی برای صنایع سنگین استان، ارائه سمینار و کنفرانس در زمینه مدیریت مصرف بطور رایگان برای سازمانها، شرکتها و ادارات مختلف، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاههای ذیربط و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه استفاده بهینه از برق می‌باشد.

وی همچنین در ادامه به آغاز عملیات اجرایی چند پروژه جدید در صنعت برق استان گیلان اشاره و بیان کرد: در ماه آینده شاهد بهره برداری از یک پروژه ۶۳ کیلوولت به ۲۰ کیلو ولت با ظرفیت ۸۰ مگا ولت آمپر در شهرستان صومعه سرا خواهیم بود.

بلبل آبادی در خصوص وضعیت تولید استان گیلان گفت: شرایط تولید استان با وجود ۸ نیروگاه بزرگ و کوچک بخاری، گازی ، سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر بسیار مطلوب می باشد.

وی افزود: از ۸ نیروگاه بزرگ و کوچک استان گیلان ۲۸۲۶ مگاوات برق تولید می شود که با توجه به میزان پیک مصرف سال گذشته که در نهم مرداد ماه و به مقدار ۱۸۳۵ مگاوات بود، میزان تولید استان از میزان مصرف آن بسیار بالاتر بوده و با این میزان تولید، برق مازاد را با استانهای همجوار مبادله می کنیم.

وی ادامه داد: البته نیاز مصرف استان ۲۰۲۸ مگاوات می باشد که با مدیریت اضطراری بار و همکاری صنایع و مدیریت مصرف توانستیم به عدد قابل قبول برسیم. ضمن اینکه برای سال های آتی توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع و تخصیص منابع و نقدینگی برای این امر کاملا” ضروری است .

وی با اشاره به پروژه جابجایی ترانسفورماتورها که در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است گفت: درسال ۹۷ و با ابتکار این شرکت نسبت به افزایش ظرفیت پستهای انتقال و فوق توزیع وخطوط اقدام و با جابجایی ترانسفورماتورهای قدرت، ضمن صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها، توانستیم شرایط برخی از پستها و خطوط را از حالت بحرانی خارج نماییم. همچنین برای سال ۹۸ نیز با تعریف ۱۷ پروژه این کار ادامه می یابد.

بلبل آبادی با بیان اینکه پروژه جابجایی ترانسفورماتورها مورد استقبال شرکت توانیر نیز قرار گرفته است، افزود: پروژه جابجایی ترانسفورماتورها به عنوان الگویی برای سایر شرکتها نیز توصیه شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت: در سال ۹۶، مجموع مصرف برق مشترکین سنگین شرکت، ۶۱۲۳۹۳ مگاوات ساعت بود که این مقدار در سال ۹۷ به ۷۲۰۶۰۵ مگاوات ساعت افزایش یافت. به عبارتی شاهد رشد ۱۷٫۶۷ درصدی مصرف برق مشترکین صنایع سنگین شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ می باشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.