×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دبیر کارگروه رفع موانع و رونق تولید استان گیلان:  پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۱۰۹۵ واحد تولیدی در گیلان

فرهاد دلق پوش در جلسه کارگروه رفع موانع و رونق تولید که در محل استانداری گیلان برگزار گردید اظهار داشت: ۳۷۳ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ جهت پرداخت به واحد های تولیدی استان اختصاص یافته است و ۱۸ میلیارد تومان هم منابع یارانه ای بدین منظور پیش بینی گردیده است.

به گزارش گیلان پیام،وی تصریح کرد: تاکنون ۳ بانک آینده، صنعت و معدن و پست بانک جهت پرداخت مبلغ مذکور در نظر گرفته شده اند که بخشی از اعتبار ابلاغ شده و در حال برنامه ریزی برای جذب کامل اعتبارات جهت بهره مندی طرح های صنعتی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همچنین گفت: از محل اعتبارات رفع موانع و رونق تولید سال ۹۷ تاکنون به ۱۰۹۵ واحد تولیدی استان وام پرداخت شده است.

در ادامه استاندار گیلان با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به واحدهای تولیدی و اشتغال اظهار داشت: با ارتباط نزدیک تر دستگاه‌ها با بانک‌ها موارد را پیگیری و سهم استان سریعتر گرفته شود.

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات در راستای هماهنگی بیشتر بین دستگاه ها، بانک ها و شناسایی مشکلات و ارائه راهکار برای رفع موانع تولید است افزود: باتوجه به اختیارات ویژه ای که به این کارگروه داده شده باید هرچه سریعتر در راستای تسهیل گری به متقاضیان که یکی از وظایف دولت است گام برداریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بعضی از پرونده ها لاینحل است و تابع مقررات قانونی نیست اظهار داشت: باید وقت این نوع متقاضیان و جلسه گرفته نشود با استناد قانونی زودتر جواب متقاضیان داده و تعیین تکلیف شوند.

استاندار گیلان اشتغال را یکی از دغدغه های اصلی دولت و استان دانست و گفت: با تداوم همکاری بین دستگاه ها، بانک ها و متقاضیان مشکلات واحد های تولیدی و اشتغال استان را کاهش دهیم.

وی بر ضرورت جلوگیری از انحراف در تسهیلات تأکید و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در معرفی طرح های منتهی شدن شغل را محور اصلی کار خود قرار دهند.

دکتر سالاری با بیان اینکه ما نمی خواهیم فقط آمار پرداخت وام در استان بالا برود عنوان داشت: با برنامه ریزی و ایجاد قواعد در تبصره ۱۸ قانون بودجه می توان با پرداخت وام اشتغال ایجاد کرد.

گفتنی است در این کارگروه مشکلات ۸ واحد تولیدی استان مطرح و به مسائل ومشکلات آنها رسیدگی گردید./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.