×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آیت الله فلاحتی در جمع روحانیون ایثارگر گیلان:  حفظ انقلاب و ارزش‌های ناب اسلامی تکلیف بزرگ روحانیت است

 

نماینده ولی فقیه در گیلان زندگی طلاب و روحانیون در دفاع مقدس را فتح‌الفتوحی برای نسل امروز عنوان کرد و گفت: نیاز است نقش و جایگاه علمای گیلان در ۸ سال دفاع مقدس گردآوری و تبیین شود.

به گزارش گیلان پیام، آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه ایثارگران یادگاران نورانی دفاع مقدس هستند اظهار کرد: روحانیون ایثارگر برای طلاب جوان و تازه وارد می‌توانند دریایی از معرفت، مجاهدت و درس‌های دفاس مقدس باشند.

وی بر شناخت طلاب جوان نسبت به روحانیون ایثارگر تاکید کرد و افزود: تعداد شهدای روحانی نسبت به جمعیت دیگر آحاد جامعه بیشتر است. امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان بسیاری در دفاع از ارزش‌های والای دین در طول تاریخ به شهادت رسیدند، تصریح کرد: روحانیت علت محدثه انقلاب بود و از سال ۱۳۴۲ شهدا و جانبازانی را برای برقراری نظام اسلامی تقدیم کرده است.

آیت‌الله فلاحتی، روحانیت را دلیل بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی خواند و بیان کرد: روحانیت وظیفه دارد انقلاب اسلامی را با امانتداری و فداکاری به نسل‌های آینده انتقال دهد. وی ادامه داد: اگر بخواهیم انقلاب و ارزش‌های ناب اسلامی بماند باید آن را مجاهدانه در میدان‌های مختلف حفظ کنیم و این تکلیف بزرگ روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به مسئولیت بزرگ روحانیون در مقابل نسل امروز و فردای جامعه اشاره کرد و گفت: امر مذکور را آحاد جامعه از روحانیون طلب می‌کنند و وظیفه داریم آن را به‌خوبی انجام دهیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ایجاد تحول بزرگ امام(ره) در دنیای معاصر، خاطرنشان کرد: خداوند پرچم اسلام را به دست امام(ره) سپرد و ایشان توانست تحولی بزرگ در تاریخ بشر ایجاد کند. وی، انقلاب اسلامی را عصاره تلاش تمام انبیای الهی و ائمه(ع) در طول تاریخ ذکر کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی شعبه‌ای از نورانیت بعثت پیامبر اکرم(ص) است و توانسته تحول عظیم در زندگی بشر ایجاد کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زندگی طلاب و روحانیت در دفاع مقدس می‌تواند فتح‌الفتوحی برای جوانان امروز باشد، اظهار کرد: نیاز است نقش و جایگاه علمای گیلان در ۸ سال دفاع مقدس گردآوری و تبیین شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در نشست مذکور به پیشگامی روحانیون در تحقق انقلاب و حفظ ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیون نقش ارزنده‌ای در الگوسازی فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل امروز و آینده دارند.

عبدالله پاکاری از شناسایی ۱۵۳ طلبه و روحانی شهید در گیلان خبر داد و افزود: تعداد ۱۵۰ نفر طلبه جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس در استان شناسایی شدند. وی به برگزاری یادواره شهدای روحانی گیلان به صورت منطقه‌ای در استان اشاره کرد و یادآور شد: از سال ۹۶ یادواره شهدای گیلان در سه نقطه از استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به ثبت و فعالیت ۵۷ حسینیه شاهد و ایثارگر در نقاط مختلف استان، بیان کرد: نقش روحانیون در حوزه‌های فرهنگی برجسته و تاثیرگذار است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.