×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
معاون اشتغال کمیته امداد گیلان :  پرداخت سه هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان گیلانی در سال گذشته

طی سال گذشته سه هزار و ۷۱۵ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی با مبلغ ۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان گیلانی از محل اعتبارات بانکی و صندوق اشتغال نیازمندان و اشتغال روستایی پرداخت شد.

به گزارش گیلان پیام، حبیب اله رضا دوست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه امروزه موضوع اشتغال خانوارها بیشترین دغدغه را برای مردم و به ویژه خانوارهای تحت حمایت این نهاد به وجود آورده است گفت: توانمندسازی اقتصادی مددجویان با اولویت ایجاد شغل پایدار از طریق پرداخت تسهیلات ارزان به آن‌ها انجام می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های این نهاد را استعداد سنجی، مشاوره شغلی و علاقه‌مندی مددجو برای اشتغال‌زایی و رسیدن به استقلال اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی با ارائه آموزش‌های مهارتی موجب موفقیت مددجویان در اجرای طرح‌های اقتصادی پایدار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان به پرداخت سه هزار و ۷۱۵ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی با مبلغ ۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان گیلانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان و اشتغال روستایی به مبلغ هشت میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال و مابقی از اعتبارات بانکی پرداخت‌شده است.

رضا دوست بابیان اینکه تسهیلات خوداشتغالی در زمینه‌های دام‌پروری، شیلات، صنایع‌دستی، کشاورزی، خدمات تخصصی و ایجاد مشاغل خانگی بوده است افزود: سه هزار و ۷۱۵ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی، هزار و ۳۵۴ فقره در شهر و دو هزار و ۳۶۱ فقره به در سطح روستاها اجراشده است.

وی ارائه آموزش مهارت‌های شغلی به بیش از هزار و ۶۵۸ نفر را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد گیلان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: این کارآفرینان توانسته‌اند با دریافت مهارت و تسهیلات اشتغال‌زایی به چرخه کار و تولید راه پیداکرده و به توانمندی برسند.

رضا دوست به نظارت بر فرآیند اشتغال توسط این نهاد به مدت سه تا پنج سال بعد از اجرای طرح اشاره کرد و افزود: برای نظارت بر فرآیند اشتغال و پایداری طرح‌های اشتغال، کارشناسان فنی بازدیدهای قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌ها را طبق برنامه‌ریزی منظم انجام می‌دهند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد:‌ سازمان فنی و حرفه‌ای ازجمله سازمان‌هایی است که در امر مهارت‌آموزی مددجویان همکاری تنگاتنگی با کمیته امداد دارد و هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی کسب مهارت و آشنایی مددجویان با مشاغل موردنیاز و استفاده مطلوب از تسهیلات قرض‌الحسنه این نهاد است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.