×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان در کارگروه فرش گیلان:  لزوم تحرک بیشتر در کیفیت و کمیت تولیدات فرش گیلان

مصطفی سالاری در نشست کارگروه فرش استان با اشاره به جایگاه تولید فرش در رونق اقتصادی و توسعه اشتغال کشور اظهار کرد: در این بخش نیازمند ارائه راهکارهای قابل‌اجرا و کارآمد هستیم تا در سال «رونق تولید» توفیقات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش گیلان پیام، استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید در کمیت و کیفیت تولیدات حوزه فرش استان، تحرک بیشتری صورت گیرد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور برای تولید فرش، متأسفانه میزان تولیدات رقم شایسته‌ای را نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور برای تولید فرش، متأسفانه میزان تولیدات رقم شایسته‌ای را نشان نمی‌دهد، گفت: هدف از توسعه صنعت فرش علاوه بر احیای این هنر اصیل، ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات داخلی با توجیه اقتصادی مناسب است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید در کمیت و کیفیت تولیدات حوزه فرش استان، تحرک بیشتری صورت گیرد، افزود: تعریف خوشه و پشتیبان می‌تواند در بهبود کارکرد هر یک از عناصر در چرخه تولید تا فروش فرش مؤثر باشد و تمرکز بیشتری را در هر بخش به وجود آورد.

سالاری با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به قالیبافان بیان کرد: اولویت پرداخت این نوع از تسهیلات باکسانی است که نسبت به ایجاد کارگاه و اشتغال‌زایی برای چند نفر اقدام کرده‌اند.

وی مهم‌ترین مسئله‌ای که در حوزه فرش مطرح است را بحث «فروش» عنوان کرد و گفت: باید برای بازاریابی و فروش برنامه‌ریزی، آموزش و اقدامی هدفمند را دنبال کنیم و با مشخص کردن مجموعه پشتیبان دغدغه فروش تولیدات در بازار را به حداقل برسانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مهم‌ترین محوریت‌های فعالیت حوزه فرش افزود: در این چرخه باید محوریت فعالیت‌ها از تأمین مواد اولیه تا فروش در مرحله آخر بر عهده پشتیبان باشد و اعطای تسهیلات هم به پشتیبان صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد شرکت های پشتیبان و خوشه های فرش جهت پشتیبانی در بازاریابی و فروش برای بهبود وضعیت فرش دستبافت در گیلان تشکیل شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.