×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
موفقیت عملکرد وصولی مطالبات شهرداری منطقه یک و ارائه بسته‌های تشویقی عوارض از سوی شورای شهر رشت

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در بازدید از منطقه یک شهرداری رشت از تلاش مدیرومجموعه منطقه یک در کسب درآمد بویژه در اسفند ماه سال گذشته تقدیر کرد.

به گزارش گیلان پیام،سید امیر حسین علوی با اشاره به مصوبه عوارض تشویقی از سوی شورای شهر رشت در اسفندماه سال گذشته بیان داشت: به نظر می رسد با تصویب لایحه ارسالی شهرداری به شورا و تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ساخت و ساز ساختمانی، مناطق شهرداری توانستند در کسب درآمد در یکماه آخر سال موفق عمل نمایند.

رییس شورا از جدیت و تلاش مدیران و کارکنان مناطق در اسفند ماه گذشته تقدیر نمود و ابراز کرد: این مناطق ما بودند که بار شهرداری را به دوش کشیدند. بی شک انسجام در کل بدنه شهرداری برای تامین منابع مالی ایجاد گردید و همراهی شورا در تصویب عوارض تشویقی به این فرایند کمک کرد.

علوی خواستار ارائه آمار تفکیک شده از هر منطقه شد و تصریح کرد: باید مشخص شود این درآمدزایی چند درصد در بخش صدور پروانه جدید و چند درصد برای تسویه بدهی مودیان در بخش ساخت و ساز بوده است که توانستند در پایان سال خلاف های ساختمانی خود را بپردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بدهی های کلان سازندگان در محدوده منطقه یک، خواستار ارائه آماری از مودیان دانه درشت شد و افزود: باید مشخص شود با تصویب این عوارض تشویقی چند درصد از مودیان دانه درشت در این مدت بدهی خود را پرداخت کرده اند.

علوی ابراز امیدواری کرد، مناطق پنجگانه شهرداری در سال جدید نیز بتوانند با جدیت بیشتری این روند را ادامه داده و برای کسب درآمد در مناطق تلاش نمایند.

رییس شورا اذعان داشت: انتظار می رفت که شهرداری با تقسیم بهتر منابع پروژه های مختلف عمرانی و زیباسازی شهر را نیز در اولویت قرار میداد.

ناصر عطایی مدیر منطقه ضمن خوش آمد گویی وخیر مقدم بابت حضور در این شهرداری با اشاره به پتانسیل های درآمدزایی در منطقه در جهت تحقق بودجه  پیش بینی شده وصولی  ۱۲ میلیارد تومانی نقدی جلسه کمیته درآمد در اسفند ماه سال ۹۷ گفت : تمامی واحد ها همکاری و تلاش لازم را به منظور وصول مطالبات داشتند و در جهت تحقق آن از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده نمودیم که توانستیم ۳۰میلیاردتومان وصول مطالبات به صورت نقدی و ۲۰ میلیارد تومان غیرنقدی داشته باشیم

وی ضمن قدردانی از تلاش های بی شائبه کارکنان منطقه یک در عرصه خدمت رسانی به شهروندان و وصول مطالبات عنوان نمود: دلیل موفقیت عملکرد مالی وصولی مطالبات علاوه بر تلاش شبانه روزی پرسنل شهرداری، ارائه بسته‌های تشویقی عوارض از سوی شورای شهر رشت ، برنامه ریزی مدون پنج ماهه ، تشکیل کمیته های درآمدی در منطقه، برگزاری جلسات منظم با عنوان «کمیته ارتقاء درآمد» و… است

مدیر منطقه یک شهرداری رشت ادامه داد: نکته قابل تاملی که در این میان وجود دارد، این است که یکی از دلایل عدم تحقق بیشتر درآمدهای شهرداری منطقه به دلیل عدم اجرای پروژه ی سرمایه گذاری جام جم درسطح منطقه بود.

عطایی عنوان داشت :موضوع سرمایه گذاری از جمله مباحث مورد توجه شهرداری منطقه یک می باشد که تأثیرات شگرف آن بر توسعه و پیشرفت شهرها قابل رویت است ، شهرداری منطقه یک به منظور حمایت از سرمایه گذاری، سیاست های تشویقی زیادی را در این حوزه پایه گذاری کرده و اعمال این سیاست ها با برداشتن موانع موجود از سر راه سرمایه گذاران و سرعت بخشیدن به امور مربوطه امکان پذیرمی شود

وی در خصوص وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی در منطقه یک خاطرنشان کرد:۳۰ پروژه مهم عمرانی در سطح منطقه داریم که در زمینه پیشرفت عمرانی پروژه‌ها شاهد تحقق ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.