×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان :  نسخه نویسی الکترونیک برای همه پزشکان در گیلان الزامی می شود

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از الزامی شدن نسخه نویسی الکترونیک برای همه پزشکان، پس از آموزش و ایجاد زیر ساخت های لازم در گیلان خبر داد.

به گزارش گیلان پیام، جلسه ستادی نظام ارجاع الکترونیک با حضور صاحبان فرایند این مهم در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه امروز تشکیل پرونده الکترونیک سلامت افراد جامعه، از ضروری ترین نیازهای حوزه سلامت کشور است، در این نشست گفت: آموزش پرسنل، آماده سازی بستر مناسب برای تحقق صددرصدی نظام ارجاع الکترونیک در گیلان از الویت های مهم این دانشگاه است که باید همه صاحبان فرایند در این خصوص تلاش کنند.

وی ادامه داد: تعیین دقیق فرایند انجام کار در سامانه نظام ارجاع الکترونیک استان از نیازمندی های سازمان های بیمه گر برای تحقق کامل این مهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان هایی که در استقرار نظام ارجاع الکترونیک در گیلان، پیشتاز بودند، در نسخه نویسی الکترونیک نیز در الویت قرار دارند، تصریح کرد: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نیز پس از آموزش، برای تمام پزشکان استان الزامی می شود.

دکتر یوسف زاده با بیان این که مشارکت پزشکان برای اجرای نظام ارجاع الکترونیک یک امر ضروری است، خاطر نشان کرد: در این زمینه پرداخت آنلاین حایز اهمیت است و سازمان های بیمه گر باید به این موضوع توجه لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: پزشکان (دولتی و خصوصی) یکی از گروه های هدف اصلی برای ارایه خدمات الکترونیک سلامت در راستای اجرای کامل نظام ارجاع الکترونیک در گیلان هستند که پس از آماده شدن بستر مناسب برای نسخه نویسی الکترونیک، این مهم برای همه پزشکان الزامی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که در حال حاضر نسخه نویسی، نسخه پیچی و رسیدگی الکترونیک اسناد پزشکی بیماران، یک الزام قانونی از سوی دولت است، اظهار داشت: گیلان در لیست ۵ استان پایلوت کشور برای استقرار این مهم اقرار دارد که باید این الزام قانونی را زودتر از سایر استان ها اجرایی نماید. /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.